Gå til innhold

ny PC, max 12000- helst minde. er dette oppsette bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ettersom jeg har bestilt denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461645

så har de den ikke lenger på lager. (ringte dem i dag, har jo ventet i 2 uker.) så lurer jeg på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591264 noen som har noen erfaring med den? ser den grei ut? vil alle delene få plass i den?

og en siste ting. Jeg trenger en annen harddisk som de har på lager. Noen anbefalinger? (skal bort om 1,5 uke, så de må ha den på lager.)

Lenke til kommentar

Tja, trenger du virkelig et så stort kabinett? CM 690 II Advanced er gode greier, synes da jeg.

Testet her: http://www.hardware.no/artikler/cooler_master_690_ii_advanced/74504

Hva vanlig snurredisk angår, er jeg personlig glad i Samsungs F3-serie, men det ser ikke ut som Komplett har de på lager. Western Digital Black er ikke så verst heller.

Hvis du allikevel skal avgårde om halvannen uke, hvorfor ikke vente med kjøpet til du kommer hjem? :]

Med mindre du skal ha pcen med deg, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

jeg har akkurat montert hovedkortet i kabinette.

selv om 3-4 personer sa jeg måtte huske I/O shield, så glemte jeg det og måtte skru ut hovedkortet og feste det på nytt...

cpu, cpu kjøler og ram er festet. Starter på skjermkort nå :new_woot:

Lenke til kommentar

da har jeg tatt kvelden.

mangler bare å feste alle kablene og montere psu.

spørsmål

1) vifter / lys i kabinett, skal det festes på ledninger fra pcu eller hovedkort? jeg fant nemlig ikke ut om det skulle på hovedkortet.

2) master / slave hva vil det si?

Lenke til kommentar

vifta til CPU-en er viktig at den blir koblet til hovenkortet.

de andre viften er det ikke så farlig med .

du må da være klar over at hvis den kobles direkte til strømforsyningen så kommer den til å gå med full fart hele tiden.

hvis du kobler den til hovedkorte kan systemet regulere hastigheten på viftene.

nå fik jeg ikke helt med meg hvilket kabinett du valgte.

det jeg har har 3 vifter.

det var også slik at bare 2 av kontakten til viftene passet til hovedkortet . den 3dje måtte jeg koble til strømforsyningen

når det gjelder master/salve problemet så er det bare til sted på de enheten som bruker Parallell ATA. altså den brede falte kabelen med ca 20 ledere i ( det finnes også neon som er tykke ).

dette er også en teknologi som er helt ute nå .

en forklering av slave/master (wikipedia)

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

1:

Kabinett viftene kobler du til PSUen, CPU viften kobler du til egen plass på hovedkortet.

Lys? Kobler du nok også til PSU(altså strømledningene)

2:

HDD du tenker på sant? Sett den til master du :) Trur ikke det har så mye å si. Jeg har ikke gjort noe med min HDD, men jeg har bare 1 stk HDD og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...