sinnaelgen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) man kan gå for core 5 i stedet for core 7 også 57xx i sted for 58xx skjermkort. selv har jeg 5770. og corei5-650. ette min beregning så skulle du spare ca 1500 kr på det Endret 20. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 den prosssoren jeg valgte er dårligere eller bra en? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 den prosssoren jeg valgte er dårligere eller bra en? core i5 er lit svakere en core i7 på papiret med det skal mye til før du merker noen forskjell. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 ettersom jeg har bestilt denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461645 så har de den ikke lenger på lager. (ringte dem i dag, har jo ventet i 2 uker.) så lurer jeg på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591264 noen som har noen erfaring med den? ser den grei ut? vil alle delene få plass i den? og en siste ting. Jeg trenger en annen harddisk som de har på lager. Noen anbefalinger? (skal bort om 1,5 uke, så de må ha den på lager.) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Tja, trenger du virkelig et så stort kabinett? CM 690 II Advanced er gode greier, synes da jeg. Testet her: http://www.hardware.no/artikler/cooler_master_690_ii_advanced/74504 Hva vanlig snurredisk angår, er jeg personlig glad i Samsungs F3-serie, men det ser ikke ut som Komplett har de på lager. Western Digital Black er ikke så verst heller. Hvis du allikevel skal avgårde om halvannen uke, hvorfor ikke vente med kjøpet til du kommer hjem? :] Med mindre du skal ha pcen med deg, selvfølgelig. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 PCen er bestilt, hentet og bygges nå viste seg at en av vennene min hadde peiling, så fikk hjelp av han :=) 1 Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Legg ut bilder når du er ferdig og si hvordan det gikk. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 jeg har akkurat montert hovedkortet i kabinette. selv om 3-4 personer sa jeg måtte huske I/O shield, så glemte jeg det og måtte skru ut hovedkortet og feste det på nytt... cpu, cpu kjøler og ram er festet. Starter på skjermkort nå Lenke til kommentar
Radamel97 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Kan du vise bilder og det endelige oppsettet? Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 jeg kan ta bilder når jeg er ferdig. Vis jeg ikke finner digitalkamera, så blir det dessverre mobilkamera... Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 da har jeg tatt kvelden. mangler bare å feste alle kablene og montere psu. spørsmål 1) vifter / lys i kabinett, skal det festes på ledninger fra pcu eller hovedkort? jeg fant nemlig ikke ut om det skulle på hovedkortet. 2) master / slave hva vil det si? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) vifta til CPU-en er viktig at den blir koblet til hovenkortet. de andre viften er det ikke så farlig med . du må da være klar over at hvis den kobles direkte til strømforsyningen så kommer den til å gå med full fart hele tiden. hvis du kobler den til hovedkorte kan systemet regulere hastigheten på viftene. nå fik jeg ikke helt med meg hvilket kabinett du valgte. det jeg har har 3 vifter. det var også slik at bare 2 av kontakten til viftene passet til hovedkortet . den 3dje måtte jeg koble til strømforsyningen når det gjelder master/salve problemet så er det bare til sted på de enheten som bruker Parallell ATA. altså den brede falte kabelen med ca 20 ledere i ( det finnes også neon som er tykke ). dette er også en teknologi som er helt ute nå . en forklering av slave/master (wikipedia) Endret 29. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 1: Kabinett viftene kobler du til PSUen, CPU viften kobler du til egen plass på hovedkortet. Lys? Kobler du nok også til PSU(altså strømledningene) 2: HDD du tenker på sant? Sett den til master du Trur ikke det har så mye å si. Jeg har ikke gjort noe med min HDD, men jeg har bare 1 stk HDD og da. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 jeg kjøpte cooler master haf 922 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461645 siden dere sier det funker å koble viftene rett til psu-en så tror jeg at jeg gjør det men vis det bråker for mye, skal jeg heller se om jeg klarer å fikse det på hovedkortet. cpu vifta har jeg koblet til hovedkortet. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Viftene er relativt store på HAF 922 og bråker lite Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 da fortsetter jeg på byggingen. Jeg "tror" jeg bare har igjen alle kablene og pcu en. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 bare noe jeg lurer på. Hvis jeg har kobla en ledning feil, hva vil skje når jeg kobler til strøm? Den vil vel ikke starte? eller blir noe ødelagt? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 PC-en vil eksplodere. ... Kanskje ikke.. PC-en vil ikke starte, ingen av de viktige kablene er "mulig" å sette inn feil vei. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 srial ata står det på en av ledningene fra kabinette foran. Jeg finner ikke ut hvor den skal? er det bare å sette den i hovedkortet der hvor den passer? Ser den passer 5 steder på hovedkortet? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 yes, den ledingen går jo fra harddisk til hk. Jeg pleier som regel å sette den i port 1 da på hk Men du bestemmer selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå