Gå til innhold

ny PC, max 12000- helst minde. er dette oppsette bra?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

mener du å clocke den? er det det det heter? kan ikke det skade delene da?

Ja, overklokking.

Det er ekstremt liten sjanse for å ødelegge deler i dag med dette.

Og en liten økning på 200mhz er så og si ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Hvorfor skal han være i grenseland?

Ja, 750w er kanskje litt mer en det ha trenger, men da holder den også lenger!

Du kjøper ikke noe bare billig dritt og håper på at den holder.

PSU er en av de tingene man faktisk burde legge penger i.

TS kan eventuelt gå ned til Corsair HX 650w

Lenke til kommentar

hva er dumt vis jeg kjøper 750w ? bare det at den er dyrere?

Tja...

Hvis du har et budsjett på 12000kr og du bruker en del av det på et dyrt powersupply du strengt tatt ikke trenger istedetfor et kjappere skjermkort/cpu, en ssd eller mer ram, så vil du jo få en tregere PC.

750kr som er mellomlegget her er f.eks nesten nok til å kjøpe en ssd som f.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585889 som du kan installere windows og programmer på og et og annet spill noe som er VELDIG merkbart (Det tar halvparten så lang tid å starte opp windows, spillene og programmene).

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han være i grenseland?

Ja, 750w er kanskje litt mer en det ha trenger, men da holder den også lenger!

Du kjøper ikke noe bare billig dritt og håper på at den holder.

PSU er en av de tingene man faktisk burde legge penger i.

TS kan eventuelt gå ned til Corsair HX 650w

Powersupplyet jeg linket til er ikke noe billig dritt? Hvor har du det fra? Chieftec er kjent for å levere bra PSU-er og alle de som har giddet å legge inn kommentar på komplett har gitt det 5/5. Personlig har jeg god erfaring med OEM PSU-er fra kjente produsenter med bra tekniske spesifikasjoner.

Ta et annet 550w psu fra komplett, f.eks dette: http://www.aceofsweden.com/catalog/product/view/id/37/s/outburst-550w/category/6/

a) ikke en kjent produsent

b) ikke atx 2.3

c) crappy tekniske spesifikasjoner

Når man sjekker spesifikasjonen på det så leverer det 16A+15A på 12v-linja, totalt 31A*12v=372w. Dette er i kategorien billig drit.

Powersupplyet trådstarter har valgt er i kategorien: svært bra ytelse til en svært høy pris og rimelig unødvendig.

Det powersupplyet jeg har foreslått er i kategorien: svært bra ytelse i forhold til pris og holder lenge til trådstarters oppsett.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Jeg så ikke hva slags PSU du linket til. Så det var ikke den jeg snakket om, men f.eks den dere Ace of Sweden har jo ikke kommet bra ut i tester.

Men hvorfor skal TS legge seg i grenselandet?

En 650w fra et kjent merke burde være bra

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Du trenger den viss du skal overklokke. Skal du ikke det trenger du den ikke.

Men standard kjøler bråker, så viss du vill ha det stillere kjøper du den

Lenke til kommentar

fra komplett "Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort."

det skjermkortet vil fungere på hovedkortet? eller har jeg ikke ledig PCI Express 16x-kontakt?

Lenke til kommentar

Jeg så ikke hva slags PSU du linket til. Så det var ikke den jeg snakket om, men f.eks den dere Ace of Sweden har jo ikke kommet bra ut i tester.

Men hvorfor skal TS legge seg i grenselandet?

En 650w fra et kjent merke burde være bra

Jeg klarer ikke helt å se logikken din her utenom at "mer er bedre"

Hvorfor mener du at ovennevnte Chieftec 550w powersupply ligger i grenseland?

a) Komplett mener at et 500w holder

b) Tester viser at max forbruk på 12v ligger på 400w, med 300w som normal max.

c) Ovennevnte PSU er spesifisert til å klare 492w på 12v

Det høres ut som du argumenterer mot Chieftec sitt powersupply fordi ACE sitt er dårlig. At ACE er dårlig er noe jeg er 100% enig i. Det er fortsatt ingen god grunn til å si at ovennevnte Chieftec PSU er i grenseland.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

fra komplett "Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort."

det skjermkortet vil fungere på hovedkortet? eller har jeg ikke ledig PCI Express 16x-kontakt?

bestiller du ikke et nytt hovedkort da ?

alle nye hovedkort har minst en PCI E 16 kontakt.

mange har også 2 beregnet for å nettopp kunne bruke 2 skjermkort som det du linker til i post #52/#53

av informasjon som ligger der så ser det også ut som om det er integrert grafikkkontroller der . alt det allerede er integrert et skjermkort på dette hovedkortet.

det trenger man ikke å betaler for når du likevel ikke benytter deg av det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

det er dette jeg har planer om å kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585672&view=detailed#ProductTabs

jeg må bestemme meg fort for jeg må kjøpe i morgen. (ikke spør hvorfor)

så vis jeg kjøper det hovedkortet så vil ikke blant annet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584719&view=detailed#ProductTabs

fungere på sitt beste? Drit i om hovedkortet er dyrere med integrert skjermkort?

Endret av www1
Lenke til kommentar

det er jo opp til deg .

jeg forsto det slik at du bl.a. skal bruke pcen til spilling derfor ville jeg ha lagt penger i et lydkort slik at du er sikker på at du ikke plages med støy som de integrerte lydkortene beryktet med.

ikke det at jeg personlig har lagt merke til det men ..

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

I dag så er de integrerte lydkortene ganske bra. Så viss du ikke driver på med musikk produksjon, eller du får ikke plass til det i budsjettet er det ikke nødvendig

Lenke til kommentar

jeg vil bare poengtere at det er delte meninger om hvor bra integrert lydkort er egentlig .

nå er det ikke verre en at man kan kjøpe et lydkort senere hvis man mener at man har behov for det

mye av dett bygger på at mange hater creative og det er disse lydkortene som ofte danner grunnlag for de integrerte

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Du kjøper ikke eksternt skjermkort... et dedikert skjermkort er fortsatt inni pc'en..

Det integrerte deaktivere seg automatisk, viss ikke gjør du det selv i bios

Lenke til kommentar

aha :)

tusen takk for all hjelpen folkens. Da bestiller jeg i morgen nor jeg er hjemme fra ferie :D

kanskje jeg spør om mer vis jeg trenger hjelp.

foresten, jeg mente integrert og ikke ekstern :tease:

Endret av www1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...