Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 mener du å clocke den? er det det det heter? kan ikke det skade delene da? Ja, overklokking. Det er ekstremt liten sjanse for å ødelegge deler i dag med dette. Og en liten økning på 200mhz er så og si ingenting. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 hva er dumt vis jeg kjøper 750w ? bare det at den er dyrere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvorfor skal han være i grenseland? Ja, 750w er kanskje litt mer en det ha trenger, men da holder den også lenger! Du kjøper ikke noe bare billig dritt og håper på at den holder. PSU er en av de tingene man faktisk burde legge penger i. TS kan eventuelt gå ned til Corsair HX 650w Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 hva er dumt vis jeg kjøper 750w ? bare det at den er dyrere? Tja... Hvis du har et budsjett på 12000kr og du bruker en del av det på et dyrt powersupply du strengt tatt ikke trenger istedetfor et kjappere skjermkort/cpu, en ssd eller mer ram, så vil du jo få en tregere PC. 750kr som er mellomlegget her er f.eks nesten nok til å kjøpe en ssd som f.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585889 som du kan installere windows og programmer på og et og annet spill noe som er VELDIG merkbart (Det tar halvparten så lang tid å starte opp windows, spillene og programmene). Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Hvorfor skal han være i grenseland? Ja, 750w er kanskje litt mer en det ha trenger, men da holder den også lenger! Du kjøper ikke noe bare billig dritt og håper på at den holder. PSU er en av de tingene man faktisk burde legge penger i. TS kan eventuelt gå ned til Corsair HX 650w Powersupplyet jeg linket til er ikke noe billig dritt? Hvor har du det fra? Chieftec er kjent for å levere bra PSU-er og alle de som har giddet å legge inn kommentar på komplett har gitt det 5/5. Personlig har jeg god erfaring med OEM PSU-er fra kjente produsenter med bra tekniske spesifikasjoner. Ta et annet 550w psu fra komplett, f.eks dette: http://www.aceofsweden.com/catalog/product/view/id/37/s/outburst-550w/category/6/ a) ikke en kjent produsent b) ikke atx 2.3 c) crappy tekniske spesifikasjoner Når man sjekker spesifikasjonen på det så leverer det 16A+15A på 12v-linja, totalt 31A*12v=372w. Dette er i kategorien billig drit. Powersupplyet trådstarter har valgt er i kategorien: svært bra ytelse til en svært høy pris og rimelig unødvendig. Det powersupplyet jeg har foreslått er i kategorien: svært bra ytelse i forhold til pris og holder lenge til trådstarters oppsett. Endret 8. juli 2010 av blackbrrd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg så ikke hva slags PSU du linket til. Så det var ikke den jeg snakket om, men f.eks den dere Ace of Sweden har jo ikke kommet bra ut i tester. Men hvorfor skal TS legge seg i grenselandet? En 650w fra et kjent merke burde være bra Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 satser på 750w jeg. Den jeg linket til tidligere. Da er jeg sikker på at jeg har stor nok strømforsyning til nå og senere oppdateringer. trenger jeg en denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581326 eller holder standar kjøleren som følger med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Du trenger den viss du skal overklokke. Skal du ikke det trenger du den ikke. Men standard kjøler bråker, så viss du vill ha det stillere kjøper du den Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 da kjøper jeg den da er prisen på 11.272,00kr med 750w. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 fra komplett "Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort." det skjermkortet vil fungere på hovedkortet? eller har jeg ikke ledig PCI Express 16x-kontakt? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Jeg så ikke hva slags PSU du linket til. Så det var ikke den jeg snakket om, men f.eks den dere Ace of Sweden har jo ikke kommet bra ut i tester. Men hvorfor skal TS legge seg i grenselandet? En 650w fra et kjent merke burde være bra Jeg klarer ikke helt å se logikken din her utenom at "mer er bedre" Hvorfor mener du at ovennevnte Chieftec 550w powersupply ligger i grenseland? a) Komplett mener at et 500w holder b) Tester viser at max forbruk på 12v ligger på 400w, med 300w som normal max. c) Ovennevnte PSU er spesifisert til å klare 492w på 12v Det høres ut som du argumenterer mot Chieftec sitt powersupply fordi ACE sitt er dårlig. At ACE er dårlig er noe jeg er 100% enig i. Det er fortsatt ingen god grunn til å si at ovennevnte Chieftec PSU er i grenseland. Endret 9. juli 2010 av blackbrrd Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) fra komplett "Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort." det skjermkortet vil fungere på hovedkortet? eller har jeg ikke ledig PCI Express 16x-kontakt? bestiller du ikke et nytt hovedkort da ? alle nye hovedkort har minst en PCI E 16 kontakt. mange har også 2 beregnet for å nettopp kunne bruke 2 skjermkort som det du linker til i post #52/#53 av informasjon som ligger der så ser det også ut som om det er integrert grafikkkontroller der . alt det allerede er integrert et skjermkort på dette hovedkortet. det trenger man ikke å betaler for når du likevel ikke benytter deg av det Endret 9. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) det er dette jeg har planer om å kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585672&view=detailed#ProductTabs jeg må bestemme meg fort for jeg må kjøpe i morgen. (ikke spør hvorfor) så vis jeg kjøper det hovedkortet så vil ikke blant annet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584719&view=detailed#ProductTabs fungere på sitt beste? Drit i om hovedkortet er dyrere med integrert skjermkort? Endret 9. juli 2010 av www1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) det er jo opp til deg . jeg forsto det slik at du bl.a. skal bruke pcen til spilling derfor ville jeg ha lagt penger i et lydkort slik at du er sikker på at du ikke plages med støy som de integrerte lydkortene beryktet med. ikke det at jeg personlig har lagt merke til det men .. Endret 9. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 I dag så er de integrerte lydkortene ganske bra. Så viss du ikke driver på med musikk produksjon, eller du får ikke plass til det i budsjettet er det ikke nødvendig Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 jeg vil bare poengtere at det er delte meninger om hvor bra integrert lydkort er egentlig . nå er det ikke verre en at man kan kjøpe et lydkort senere hvis man mener at man har behov for det mye av dett bygger på at mange hater creative og det er disse lydkortene som ofte danner grunnlag for de integrerte Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 men skermkortet som er integrert på hovedkortet trenger msn ikke bruke vis jeg kjøper det eksterne? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du kjøper ikke eksternt skjermkort... et dedikert skjermkort er fortsatt inni pc'en.. Det integrerte deaktivere seg automatisk, viss ikke gjør du det selv i bios Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) aha tusen takk for all hjelpen folkens. Da bestiller jeg i morgen nor jeg er hjemme fra ferie kanskje jeg spør om mer vis jeg trenger hjelp. foresten, jeg mente integrert og ikke ekstern Endret 10. juli 2010 av www1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 fant du ikke hovedkort som var lik det du valgte , men uten intern skjermkort og til en lit lavere pris ? jeg forstår deg god hvis du har satt kravene men må ta enkelt ting med på kjøpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå