Gå til innhold

ny PC, max 12000- helst minde. er dette oppsette bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enda et spørsmål.

I en ledning fra kabinette står det "USB". I manualen står det "Never connect a 1394 cable to th USB connectors. Doing so will damege the motherboard!"

er det greit å koble den ledningen hvor det står USB på? Det står også på de stedene hvor det står at USB skal til at de forskjellige USB ledningene skal kobles til USB1314, USB1112, USB910, USB78. Hva vil de nummerne si?

Lenke til kommentar

bare noe jeg lurer på.

Hvis jeg har kobla en ledning feil, hva vil skje når jeg kobler til strøm?

Den vil vel ikke starte? eller blir noe ødelagt?

Det kommer helt an på hva du kobler feil og hvordan du kobler det (feil). Det skal stort sett en del kraft og en god porsjon idioti til for de virkelig skadelige feilkoblingene.

er det greit å koble den ledningen hvor det står USB på? Det står også på de stedene hvor det står at USB skal til at de forskjellige USB ledningene skal kobles til USB1314, USB1112, USB910, USB78. Hva vil de nummerne si?

IEE1394 = Firewire.

USB-uttaket i front kan du i utgangspunktet koble til en hvilken som helst USB-uttak på hovedkortet (USBxx er bare en nummerering av de ulike USB-uttakene [headere] på hovedkortet). Hvis det er noe du bør ta hensyn til med tanke på disse, pleier det å være eksplisitt markert i manualen.

Lenke til kommentar

selv om firevire 1934 kontakten passer til en usb tilkobling elle vise versa ( jeg har ikke prøv) så risikerer du at noe blir kortsluttet når strømme kobles til. derfor har jeg ikke tort å prøve det.

jeg har samme kabinettet som deg HAF 922 og et hovenkort fra Asus. dog for intel prosessoren Core i5.

som sagt tiligere så er 2 av viften (+ cpu viften) koblet til hovedkortet og den tredje direkte til PSU ( fant ikke noen tilkobling som passet på holkortet , men det er likevel en ledig tilkobling der ) .

disse tilkoblingen er mest sansylig merket på samme måte hos deg så på det hovedkortet jeg har.

d.v.s : CHA_FAN1,CHA_FAN2 og PWR_FAN.

Det anbefales i manualen å bruke CHA_FAN1 eller CHA_FAN2hvis man har 2 stk skjermkort installert i stedet for viftekontrollen på skjermkortet.

når det gjelder de eksterne tilkoblingene så kobler du den røde USB kabelen til en av USB tilkoblingen på en av usb kontakten på hovedkortet.

den ESATA kobler man bare til en av SATA kontaktene

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått så kommer HAF 922 med et USB 78 kabel.

Vel jeg lyver nå: jeg vet det fordi jeg selv eier et 922

Da skal dette i USB 78 socket. Det vil stå merket USB både på kabelen til kabinettet og på HK

USB 78 socket har jeg aldri hørt om . det må du forklare lit nærmere.

Lenke til kommentar

ja, da tror jeg at jeg har koblet sammen alt sammen.

alle viftene untat cpu vifta har jeg koblet til psu-en. Det går vel det?

(har ikke testa om den vil starte enda)

Endret av www1
Lenke til kommentar

oi, en ting jeg glemte å spørre om.

Skjermkoret skal kobles til strøm? det følte med 2 små ledninger, vis jeg kobler de til skjermkortet så passer de _bare_ i en spesiell ledning fra PSU. Skal begge ledningene kobles til skjermkortet, så til PSU? (manualen til skjermkortet sa bare at man skulle skru av stømmen, koble ut og bytte.)

oi, nå glemte jeg å si "Tussen takk for at dere gidder og har lyst til å hjelpe meg :w00t: "

Endret av www1
Lenke til kommentar

det er 2 6 pins som jeg må koble til for strøm? det var vel egentlig den jeg mente i stad når jeg sa 2 ledninger. Skal den kobles til strømforsyningen?

"Du må bare koble til PCI-E forsyning. " Hvor en den forysyningen?

Lenke til kommentar

Nei altså. Klønete ordvalg.

PSU'en din har flere kabler, men har noen dedikerte PCI-E kabler. Det står gjerne på kabelhodene.

Det følger gjerne med en splitter til skjermkortet grunnet at ikke alle har kabler som passer, men hvis du har en modulær strømforsyning trenger du ikke bruke den

Lenke til kommentar

jeg har modulær, ja.

Jeg plugger inn ledningene(e) som følger med skjermkortet, i skjermkortet. Så kobler jeg til en ledning som følgte med PSU'en, så inn i PSU'en. Riktig?

det er 2 ledninger for strøm i skjermkortet? det følgte med 2 ledninger til det, og det er plass til begge.

kanskje litt klønete sagt, men har ikke kamera her...

Lenke til kommentar

Men herre da!

Poenget er vel at du skal glemme ledningene som fulgte med skjermkortet med mindre du ABSOLUTT må bruke de

Se på de modulære PCI-E fra PSUen. Kan de settes direkte inn i graffikkortet? Ja? Fint. Gjør det.

Det er flere ulemper med å skjøte, og det er derfor ikke anbefalt med mindre nødvendig

Lenke til kommentar

Men herre da!

Poenget er vel at du skal glemme ledningene som fulgte med skjermkortet med mindre du ABSOLUTT må bruke de

Se på de modulære PCI-E fra PSUen. Kan de settes direkte inn i graffikkortet? Ja? Fint. Gjør det.

Det er flere ulemper med å skjøte, og det er derfor ikke anbefalt med mindre nødvendig

aha, da skjønte jeg det. Tussen takk :thumbup:

Lenke til kommentar

socket var vel litt feil hehe

Er faktisk ikke sikker på hva numrene betyr skal jeg være ærlig, jeg vet bare at 922 kommer med USB 78 kabel :)

Det er altså en enkel måte å innordne USB-uttakene på hovedkortet. Hvis du åpner hovedkortsmanualen din og finner fram til hovedkortkretsplanen, vil du legge merke til at alle USB-utganger er merket på denne måten. Typisk er utgangene som fastmontert til hovedkortet være USB12 (USB-utgang #1 og #2) og USB34, og uttakene på kortet vil være merket USB56, USB78 etc. Hvor dette stammer fra eller begynte vet jeg ærlig talt ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...