Gå til innhold

Hvor mye burde jeg gi i rabatt?

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å selge en Toshiba L555-12E.

Dataen hentet jeg i butikken tidligere i uken, eneste som skiller den fra en ny er at den har vert utstilt i et glassbur(avslått, ikke mulig å røre for kunder). Den ble pakket ned i orginal embalasje igjen, men Toshiba sin forsegling er jo brutt. Butikken har tatt på sin egen teip med deres logo.

Uansett jeg hadde tenkt å kvitte meg med datamaskinen raskt å la den ut for salg for 7000kr. Nå har det gått snart en uke uten noe spesiell respons utenom en utlending som ville jeg skulle sende den til Nigeria så skulle han sette inn pengene når han fikk dataen.(Så dum er jeg ikke)

Jeg har fått 2 responser, 1 med bud på 5000kr, og at dataen koster mindre ny?(er det sant da??) Og en på 2000kr(jeg sendte bare HAHAHAHAH tilbake)

Har jeg priset den for høyt? Lite marked for å kjøpe ny data privat? Hvor lavt burde jeg akseptert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs, om du leverer med orginalkvittering fra butikken den er kjøpt i (og butikken ikke er konk), i så fall kan nok 6000-6500 være realistisk for en såpass ny maskin.

Følger kvittering ikke med hadde jeg aldri gitt over 5000,- for den. Er en viss sjans for at man trenger garanti/reklamasjons muligheter.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Folk er kanskje litt skeptiske til hvorfor du hentet en maskin tidligere i uken og allerede nå skal selge den ubrukt?

Årsaker det er lett å se for seg:

- du er misfornøyd/maskinen er dårlig

- du fikk den billig og prøver å selge den for fortjeneste

- maskinen har en feil du var kjent med ved kjøp og nå angrer du

- maskinen har en selvforskyldt skade som du ikke får dekket på reklamasjon/garanti

- maskinen er stjålet/heleri

Eg kan tenke meg legitime grunner til at du vil selge den videre også, men folk har en tendens til å tenke det værste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selger en Toshiba jeg fikk i ombytte. skrev jeg. Burde være klart nokk. Jeg fikk denne datamaskinen i bytte etter en reklamasjon sak hvor butikken ikke klarte å reparere min gamle datamaskin. Jeg kjøpte meg allerede en ny data før jeg fikk denne i ombytte. Men ja skulle kanskje utdypt dette litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Selger en Toshiba jeg fikk i ombytte. skrev jeg. Burde være klart nokk. Jeg fikk denne datamaskinen i bytte etter en reklamasjon sak hvor butikken ikke klarte å reparere min gamle datamaskin. Jeg kjøpte meg allerede en ny data før jeg fikk denne i ombytte. Men ja skulle kanskje utdypt dette litt.

Ja, men da er jo svaret greit.

Fra å ha hatt en gammel (utdatert) maskin verdet "ingenting", til å få en ny maskin etter reklamasjon, så er jo alt salg positivt.

Også 2.000kr. :)

Dersom du ikke får respons så er prisen for høy.

<uncheck>

Dersom du får respons og noen dukker opp på døra 5min etter annonsen er lagt opp (og det ringer en uke etterpå) så er du for billig.

<check>

Dette er ikke så vanskelig trådstarter.

:)

Lenke til kommentar

TL1000S å selge en vare har ikke bare med prisen å gjøre. Noe som nomore skriver ganske tydelig. Jeg betalte 10000kr for min gamle datamaskin som ikke fungerte i hele sin levetid. Så nei jeg blir ikke fornøy med å selge datamaskinen ekstremt underpriset.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Hva du er fornøyd med har ingen betydning. Salgsverdi av en gjenstand (brukt blir den idet den forlater butikken) er avhengig av hva kjøper er villig til å gi. Kjøper kan aldri vite om du har snublet med maskinen og påført den skjulte skader, forsøkt å overklokke med usynlige skader som resultat. Og oppholdet i "glassburet" kan ha medført at batteri er på tampen av sin levetid (galt behandlet).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

TL1000S å selge en vare har ikke bare med prisen å gjøre. Noe som nomore skriver ganske tydelig. Jeg betalte 10000kr for min gamle datamaskin som ikke fungerte i hele sin levetid. Så nei jeg blir ikke fornøy med å selge datamaskinen ekstremt underpriset.

Du spør om råd her og liker ikke svarene?

Hvem sier at du må selge?

Å selge/kjøpe har med pris å gjøre.

Noe du klart bekrefter her.

Kan ikke se hva nomore har skrevet som får deg til å motsi deg selv.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...