Ekinorak Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hei, prøver å selge en Toshiba L555-12E. Dataen hentet jeg i butikken tidligere i uken, eneste som skiller den fra en ny er at den har vert utstilt i et glassbur(avslått, ikke mulig å røre for kunder). Den ble pakket ned i orginal embalasje igjen, men Toshiba sin forsegling er jo brutt. Butikken har tatt på sin egen teip med deres logo. Uansett jeg hadde tenkt å kvitte meg med datamaskinen raskt å la den ut for salg for 7000kr. Nå har det gått snart en uke uten noe spesiell respons utenom en utlending som ville jeg skulle sende den til Nigeria så skulle han sette inn pengene når han fikk dataen.(Så dum er jeg ikke) Jeg har fått 2 responser, 1 med bud på 5000kr, og at dataen koster mindre ny?(er det sant da??) Og en på 2000kr(jeg sendte bare HAHAHAHAH tilbake) Har jeg priset den for høyt? Lite marked for å kjøpe ny data privat? Hvor lavt burde jeg akseptert? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Det spørs, om du leverer med orginalkvittering fra butikken den er kjøpt i (og butikken ikke er konk), i så fall kan nok 6000-6500 være realistisk for en såpass ny maskin. Følger kvittering ikke med hadde jeg aldri gitt over 5000,- for den. Er en viss sjans for at man trenger garanti/reklamasjons muligheter. Endret 5. juni 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Når den har stått som ustilling, selv om folk ikke kan prøve den, så er det tapt ~ 20% av prisen i mine øyne. ~ Mortis Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Det følger med kvittering, så full garanti og reklamasjon. Det er jo også en fysisk butikk så du kan gå der om noe skulle skje med dataen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Folk er kanskje litt skeptiske til hvorfor du hentet en maskin tidligere i uken og allerede nå skal selge den ubrukt? Årsaker det er lett å se for seg: - du er misfornøyd/maskinen er dårlig - du fikk den billig og prøver å selge den for fortjeneste - maskinen har en feil du var kjent med ved kjøp og nå angrer du - maskinen har en selvforskyldt skade som du ikke får dekket på reklamasjon/garanti - maskinen er stjålet/heleri Eg kan tenke meg legitime grunner til at du vil selge den videre også, men folk har en tendens til å tenke det værste. 1 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Selger en Toshiba jeg fikk i ombytte. skrev jeg. Burde være klart nokk. Jeg fikk denne datamaskinen i bytte etter en reklamasjon sak hvor butikken ikke klarte å reparere min gamle datamaskin. Jeg kjøpte meg allerede en ny data før jeg fikk denne i ombytte. Men ja skulle kanskje utdypt dette litt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 I så tilfelle ville eg nevnt dette tydelig i annonsen samt forklart reglene rundt reklamasjon når du har fått omlevering. Mange kjenner ikke godt nok til dette og tenker da at de ikke har noen reklamasjonsrett i etterkant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Selger en Toshiba jeg fikk i ombytte. skrev jeg. Burde være klart nokk. Jeg fikk denne datamaskinen i bytte etter en reklamasjon sak hvor butikken ikke klarte å reparere min gamle datamaskin. Jeg kjøpte meg allerede en ny data før jeg fikk denne i ombytte. Men ja skulle kanskje utdypt dette litt. Ja, men da er jo svaret greit. Fra å ha hatt en gammel (utdatert) maskin verdet "ingenting", til å få en ny maskin etter reklamasjon, så er jo alt salg positivt. Også 2.000kr. Dersom du ikke får respons så er prisen for høy. <uncheck> Dersom du får respons og noen dukker opp på døra 5min etter annonsen er lagt opp (og det ringer en uke etterpå) så er du for billig. <check> Dette er ikke så vanskelig trådstarter. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) TL1000S å selge en vare har ikke bare med prisen å gjøre. Noe som nomore skriver ganske tydelig. Jeg betalte 10000kr for min gamle datamaskin som ikke fungerte i hele sin levetid. Så nei jeg blir ikke fornøy med å selge datamaskinen ekstremt underpriset. Endret 5. juni 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hva du er fornøyd med har ingen betydning. Salgsverdi av en gjenstand (brukt blir den idet den forlater butikken) er avhengig av hva kjøper er villig til å gi. Kjøper kan aldri vite om du har snublet med maskinen og påført den skjulte skader, forsøkt å overklokke med usynlige skader som resultat. Og oppholdet i "glassburet" kan ha medført at batteri er på tampen av sin levetid (galt behandlet). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 TL1000S å selge en vare har ikke bare med prisen å gjøre. Noe som nomore skriver ganske tydelig. Jeg betalte 10000kr for min gamle datamaskin som ikke fungerte i hele sin levetid. Så nei jeg blir ikke fornøy med å selge datamaskinen ekstremt underpriset. Du spør om råd her og liker ikke svarene? Hvem sier at du må selge? Å selge/kjøpe har med pris å gjøre. Noe du klart bekrefter her. Kan ikke se hva nomore har skrevet som får deg til å motsi deg selv. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 er nok de samme som å selge en bil som man har vunnet i en lotteri. klarer nok aldri å selge den til nypris, selv om den aldri har blitt kjørt. man må regne med en tap i kroner og øre. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå