thermos Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg mangler disse fagene og har lyst til å ta en ingeniørutdanning. Følgte reform 94 så jeg tror disse fagene heter R2 og fysikk 1 nå. Kan jeg fortsatt ta 3m og 2fy som privatist, eller må jeg ta de nye fagene? Er det forskjell på de nye og de gamle fagene? Lenke til kommentar
operg Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Denne våren var siste gang du kunne ta privatisteksamen i R94-fag, så fra i år må du ta de nye fagene. Lenke til kommentar
thermos Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Eller. Ser at jeg har 2fy. Mangler da 3mx for å komme inn på ingeniørlinjer. Er det så enkelt at jeg bare trenger ta R2-eksamen, som er tilsvarende 3mx tror jeg, eller må jeg ta andre fag også? Lenke til kommentar
tdyne Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Du trenger bare R2, eventuelt R1 for å ta R2, men det er jeg usikker på Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du må ha hatt R1 før du tar R2. Fysikk 1 kan du ta som det skulle passe deg. Og siden ingen andre sa det (Selv om du skjønte det): Det stemmer at 2mx + 3mx = R1 + R2, og at Fysikk 1 = 2fy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå