Gå til innhold

Gaming PC til rundt 8000,-

Anbefalte innlegg

Du merker ikke noe som helst forskjell i gaming viss du kjører crossfire med x8-x8. Eneste plassen du merker det på er bencking(skriveleif).

Leste en test der di testet HD5870 i x4(x1??) hastighet. Da mistet det bare 25% ytelse. Med x8 så var det bare snakk om noen få %%%. Trur ikke det var mer en 3-4% dårligere ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, okei. :)

Takker for gode og informative svar altså, regner med å kjøpe og hente på netshop/komplett i morgen! Ingenting som å bygge litt PC på kvelden :cool:

PS! Vil 650w strømforsyning holde? Eller bør jeg kjøpe en med mer effekt?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Okei, men da er jeg temmelig sikker :) Koster jo ikke så mye ekstra for en 750W.

Bare for å komme med et siste eksempel, slik at jeg vet det til neste gang. Det er så mange minnebrikker det står er for Intel Core i5/i7. Er virkelig så mange minnebrikker til intel? Eller står det bare ikke at de passer AMD? Hvordan kan jeg se at minnet passer hovedkortet? Siden jeg har AMD, trenger jeg da bare 2 eller 4 brikker, og passe på at hovedkortet støtter RAM-hastigheten?

Lenke til kommentar

Alle minneprodusenter har minnekonfiguratorer hvor du kan velge hovedkortet ditt fra en liste, da får du opp alle de minnebrikkene som produsenten garanterer er kompatible med ditt hovedkort.

Det er ganske enkelt bortsett fra at man må sjekke produsentens partnummer opp mot det som kalles Leverandørens partnummer på websiden du skal kjøpe minne fra. Det blir litt leiting ut av det.

Lenke til kommentar

Okei, takk.

Har sett litt på det nå, utrolig hvor tungvindt det skal være å finne minne!

Lastet ned en pdf-fil fra hovedkortets hjemmeside, hvor det var en liste med kompatible minnebrikker.

Er KHX1600C9D3K2/4G det samme som KHX12800D3K2/4G? Eller spiller den C9 - i det første nummeret en rolle? Den med C9 er fra komplett.no, mens den uten er fra pdf-filen fra asus. (Byttet hovedkort til asus).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...