Krozmar Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Så hvor mange skjermkort må man ha for å sitte med 6 utganger? 3stk? aka kroner 3000,- pr stykk, 9000,-kroner + 6stk skjermer med rimelig akseptabel kvalitet til 2000,- kr pr stykk.. så sitter man med ekte kinoformat, 21:9 i 5000x1920 noe i oppløsning.. En unødig oppløsning, en enkelt større skjerm i akseptabel oppløsning samt ett billigere hardware oppsett vil være ett mer fornuftig alternativ Nesten litt merkelig at ikke skjermprodusentene kaster seg ut i salget av 48:9 skjermer (3:1) til spilleentusiaster.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Nei det holder med 1 skjermkort. http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5870-eyefinity-6-edition/Pages/overview.aspx Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 5 stk gode full hd Projektorer i stua kunne vært Tror ikkje dama hadde vært like fornøyd da Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 TVer koster jo lite nå for tida. 50-tommere med full HD går for 6000 kr. 6 stk sånne på høykant ved siden av hverandre gir en samlet skjermflate på 3,7 * 1,1 meter og 5400 * 1920. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Hadde gjerne kjøpt meg et 5870 Eye6 kort hvis de hadde brukt noe annet enn DisplayPort koblinger. Trenger ikke flere skjermer jeg nå... Du vet det finnes displayport -> dvi. Har slike liggende her tom, fulgte med dell precision. Dog elsker displayport selv, overlegen teknologi. Hvis du skal koble en skjerm med HDMI på DP'en på skjermkortet må du ha en aktiv omformer. Sist jeg sjekket kostet en slik 800 kr. Går ut i fra at det samme gjelder for overgang fra DP til DVI. Hadde 3 nye 24" selv som jeg ikke fikk koblet til, oppdaget ikke at disse ikke funket før etter at alt var kjøpt. Her kunne komplett godt informert litt bedre. Blir for teit å reklamere for at 3 skjermer støttes og at DVI, HDMI, DP støttes når det ikke gjør det fullt ut. Da supporten anbefalte en overgang til 800kr kjøpte jeg like godt en ny 24" i stede. Så da ble det to grå og en svart skjerm, men, men. Endret 7. juni 2010 av serpentbane666 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Er det mulighet for å selv skru av kantene? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Mulig jeg er lett å be, men jeg har ikke problemer med kantene per dags dato. Hadde du kjørt to-skjerm's oppsett, så forstår jeg. Da ville du mistet midten av bildet i rammen og dermed blitt plagsomt. Ved skjermer i oddetall, vil ikke problemet vise seg på samme måte. Iallefall ikke ved liggende konfigurasjon. Da vil du ha at hovedbilde (som du ser på 90% av tiden) og side skjermene som gir deg ekstra informasjon (du får faktisk mer bilde ved bruk av EY enn vanlig utvidet skrivebord hvis spillet støtter det..) Ingen spill vil gi deg behovet for å fokusere mellom to skjermer, skjer det noe på en av side skjermene, vil du trolig snu deg den veien (evt kjøre fort forbi det!) Innen for spill vil EY ha stor suksess. Over på de kantløse skjermene, jeg tviler på at de noen gang vil bli kantløse. Skrue hull, polstring osv må det være rundt. Et alternativ vil vel være å skru av rammen, lag en ny for alle og håpe at det blir bedre (jeg har mine tvil..) Ang den ferdig løsningen til 60k, dette er vel 1 skjermbilde fordelt på 3 innganger og ikke 3 skjermer uten kant (?) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 den 3skjermers til seamless er 3paneler satt sammen i en ramme. hvert panel har en dvi utgang og fungerer fullverdig som en egen skjerm. har kun sett slik 3i1 løsning demonstrert en gang på varemesse, da var det demonstrert med 3skjermers autocad med et bredt bilde samt med oppsett hvor det kjørtes 3forskjellige pcr til en skjerm hver. for privatbruk er dette nok fortsatt langt fremme prismessig, men til proffbruk starter det vokse ihvertfal utenlands innen teknisk tegning og finans. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Venter bare på denne skjermen jeg Ostendo Demos Three Panel Surround Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Venter bare på denne skjermen jeg Ostendo Demos Three Panel Surround Den er sikkert veldig dyr og kan tenke meg at bildekvaliteten ikke er den beste. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Venter bare på denne skjermen jeg Ostendo Demos Three Panel Surround Litt av en oppløsning på 8640X900 med 3 slike skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå