Gå til innhold

Sparket fordi hun var for sexy

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Isåfall har jeg en teori:

Sjefen(mann) prøvde seg på henne, og hun avviste han. Dermed sparket han henne.

Støtter denne jeg også, skal en gruppe mennesker klage til sjefen og si at en person vi jobber med er for stygg, vi klarer ikke å konsentrere oss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Attraktive kvinner blir ofte diskriminerte i arbeidslivet.

Eg trur det har noke med folks forventninger til korleis folk i forskjellige jobbar skal sjå ut. Ei veldig attraktiv bankdame har kanskje problemer med å få kundane til å stole på henne sidan mange trur at ho har fått jobben på grunn av utsjåanden og ikkje på grunn kunnskap.

På samme måten som at ein bankansatt som er uflidd og møkkete heller ikkje er egna til å få kundane til å stole på seg.

Så har vi då den tynne linja mellom diskriminering og ansatte som ikkje har dei nødvendige forutsettningane til å gjere jobben.

Det er f.eks diskriminering å ansette menn foran kvinner i dei fleste jobbar, unntaket er sjølvsagt om du skal ansette ein mannlig model eller liknande. Ein kan då sjølvsagt hevde at det ikkje er kvinna sin feil at ho ikkje ser ut som ein mann, men diskriminering blir det ikkje.

Uansett så skulle dette "problemet" ha vært avdekkt under jobbintervjuet, eventuellt ved å lage eit klesreglement som tar for seg skjørtelengde og utringning.

Lenke til kommentar

INGEN her som har lest artikkelen?

"I juli ble hun overført til en annen fillial slik hun hadde bedt om. Men arbeidssituasjonen ble ikke bedre. På den nye arbeidsplassen ble Lorenzana kritisert fordi hun ikke rekrutterte nok kunder. En måned senere fikk hun sparken."

Første stedet hun jobbet hadde tydeligvis for mange kåte jævler à la TS så de overførte henne til et annet sted, hvor hun gjorde en for dårlig jobb. Hun ble ikke sparka fordi hun var vakker, men fordi hun ikke gjorde en god jobb, i å rekruttere kunder (tydeligvis mange kvinnelige kunder).

Om en ansatt sin tilstedeværelse gjør at resten av de ansatte jobber dårligere bør arbeidsgiver gjøre noe.

Lenke til kommentar

INGEN her som har lest artikkelen?

"I juli ble hun overført til en annen fillial slik hun hadde bedt om. Men arbeidssituasjonen ble ikke bedre. På den nye arbeidsplassen ble Lorenzana kritisert fordi hun ikke rekrutterte nok kunder. En måned senere fikk hun sparken."

Første stedet hun jobbet hadde tydeligvis for mange kåte jævler à la TS så de overførte henne til et annet sted, hvor hun gjorde en for dårlig jobb. Hun ble ikke sparka fordi hun var vakker, men fordi hun ikke gjorde en god jobb, i å rekruttere kunder (tydeligvis mange kvinnelige kunder).

Om en ansatt sin tilstedeværelse gjør at resten av de ansatte jobber dårligere bør arbeidsgiver gjøre noe.

Hva som er den faktiske årsaken vet kun banken, men de vil selvfølgelig ha en gyldig grunn å gjemme seg bak. I følge dama selv, så jobber hun i en annen bank uten problemer og med gode resultat..

Lenke til kommentar

Hvor mange kunder hun får i forhold til andre ansatte er vel lett å vise til. Banken kunne lett dokumentert dette og dermed forsvart seg i media.

Dersom menn ikke klarer å konsentrere seg på jobb, eksamen, skole eller hva det måtte være fordi det er veldig tiltrekkende kvinner der, så har vedkommende et problem med selv kontroll...

Hva som er den egentlige årsaken her vet bare sjefen i banken selv. Skulle ikke forundre meg om han har prøvd seg på henne og blitt avist. Jeg mener at dersom hun gjord en så dårlig jobb så kunne de ha bevist det for lenge siden og fått saken ut av verden, det må være ett eller annet som gjør at hun fikk sparken.

Hadde jeg vært sjef og at distraherte mannlige kollegaer er tilfelle, så hadde jeg heller sparket alle med dårlig dispilin som ikke klarte å gjøre jobben sin. Hva skal disse bank ansatte gjøre vis det kommer en råheit rik dame inn for å åpne stor konto, sitte der med gapende munn og sikle slik at hun snur og velger nabobanken ?

men igjenn, hva som er årsaken vet vi ikke. Godt mulig hun bruker "jeg er en trakkasert pen kvinne" kortet sitt uten grunn, det vet vi jo ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...