Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

cipralex erfaring? HJELP

gerrardo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, for som sagt føler jeg bare at jeg kan ta dem rett før jeg legger meg, men dette blir litt vabnskelig til tider.

Om jeg feks spiser når jeg tar dem, så føler jeg meg mere stresset, nervøs og urolig. Får liksom høyere puls..

Lenke til kommentar

Enhver bruk av antidepressiva trenger oppfølging hos legen. Dosering og respondering på legemidler er avhengig av personen som tar. Ingen her på forumet er villige til å hjelpe deg med bruken av Cipralex. Det ville vært høyst uetisk for meg å si hva du burde gjøre uten å kjenne til deg og din sykdomshistorie. Med andre ord: Oppsøk din lege!

Lenke til kommentar

Dette er endog den nte' tråden med akkurat samme problemstilling.

Cipralex og lignende medisiner er vanskelige å dosere riktig, derfor MÅ man gjøre dette i samarbeid med DPS avdeling eller lege. De kan måle serumkonsentrasjon i blodet slik at du er sikker på at dosen du tar er riktig for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt cipralex i noen mnd. Føler at det funker best om jeg tar dem rett før jeg legger meg, og ikke spiser noe før neste dag. Kan heller ikke ta snus etter jeg har tatt dem, spise noe sjokolad eller drikke cola. Om jeg gjør det føler jeg at jeg blir urolig, får høyere puls, og at de ikke virker. Er det noe i dette?

Lenke til kommentar

Det kan godt være noe i det, men igjen så oppfordrer jeg deg til å få tatt en måling av serumkonsentrasjon i blodet ditt. Det er den eneste måten å finne riktig dosering på hvis du føler at det er problematisk å ta medisinene. Kort sagt, kom deg til legen eller din dps avdeling og ta en prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...