dreuf Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg sitter nå å innstallerer WinXP 32bit på en helt nybygd pc for noen kolleger. Eneste er at jeg synest pc'en er forferdelig treg. Installering av Office tok ca 25min. Og når jeg går inn i kontrollpanel så må pc'en tenke seg om før alle ikonene kommer opp. Pc'en er denne: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10397 Men istede for det skjermkortet så er det dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434500 Av programvare har jeg installert cd'en til Win XP SP3, Office og avg free. Pc'en har jeg skrudd sammen selv, da komplett ikke kunne levere den med dette skjermkortet og tysk programvare. Kan det være noen innstillinger i BIOS? Jeg mener selv denne pc'en burde være lynkjapp med så lite software installert. (Jeg har sjekket i kontrollpanel at alle drivere er lagt inn etc). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Du har ikke tilfeldigvis installert to uavhengige antivirus-programmer på den? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Har du installert alle driverne for hovedkortet og annen hardware? Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Ikke to stk antivirus, og alle drivere skal være installert. Jeg har kjørt 1TB i en partisjon, kan det være noe XP ikke liker? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg har kjørt 1TB i en partisjon, kan det være noe XP ikke liker?Neppe det funker fint hos meg med 1 TB. Kanskje du bare kjører servicepack 1? Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Mja, så har du vel gjort noe feil da... Ta alt fra hverandre og prøv på nytt. Kan eventuelt teste litt først, sjekk minnet med memtest, sjekk temp med siw, sjekk cpuhastighet mm med cpu-z, stresstest cpu med prime mens du sjekker temp. Sjekk om noen prosesser bruker uforholdsmessig mye av cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå