Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpe seg venner?

Gjest Preben

Anbefalte innlegg

Gjest Preben

Jo, jeg vil egentlig sette dette temaet under debatt! Kan en virkelig kjøpe seg venner?

Min historie:

På barneskolen var jeg alltid en av gutta, men dette forandra seg raskt, når jeg begynte å henge med de "feil" folka. 8-9 klasse forandra seg ikke. Jeg var fortsatt relativt upopulær, og jeg følte hele tiden at jeg hang med de feil folka, om dere skjønner? At jeg ikke passa helt inn.

Så i slutten av 9 klasse, så bestemte jeg meg for å skjerpe meg, og for å få en slutt på alt, så gjorde jeg drastiske forandringer i livet mitt.

Jeg begynte å trene. Jeg ble mer bevist på hvordan jeg kledde meg, og stelte meg. Men det hele toppa seg, og jeg ble plutselig akseptert av folk, etter jeg fikk meg en hobby, som folk synes var interessant. Jeg begynte å ta kontakt med fler folk, og prøvde å inkludere dem i min hobby (og de kom jo bare pga at jeg dreiv med det - og det her jeg vil si at jeg på en måte kjøpte meg framover?)

Men plutselig så begynte jeg å henge med disse folka.. og begynte faktisk å få litt kontakt med jenter.. før hadde jeg stort sett vært alene (jeg spilte wow :p) og følte meg veldig ensom..

men nå ble jeg faktisk invitert på fest og kose kvelder hos gutta! Folk begynte å like den jeg var! (hobbyen min var plutselig ikke noe de brydde seg så mye over lenger..)

det er vel egentlig historien min.. og kan jeg virkelig påstå at jeg har kjøpt venner? Jeg er veldig usikker, men jeg vil si det selv. For hadde jeg ikke begynt med denne hobbyen, hadde jeg aldri fått forandra ting!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det å kjøpe seg venner vil jeg heller si er hvis du spanderer mat på de eller spill eller online gaming time eller lignende, hvis du hele tiden må eller vil eller bare gjør å kjøpe ting til de hele tida så er de med deg stort sett fordi du handler så mye til de, da er det å kjøpe seg venner et faktum vil jeg si. (det er forskjell på å kjøpe en gave i ny og ne enn å kjøpe ting hele veien til de)

Lenke til kommentar

Det var en som gikk i B-klassen, på ungdomsskolen, og som var ganske så venneløs helt fra skolestart av. Og som faktisk prøvde å kjøpe seg venner, da enten i form av at han lånte bort penger uten å forlange tilbakebetaling, som spanderte bort jævlig mye godteri og som ellers tok på seg skylden om det var noen som hadde gjort noe ugagn.

And the result was: It did not work.

Lenke til kommentar

Man kjøper seg venner når du folk ikke greier å si nei til deg fordi de tjener så mye på det :p Ta det helt med ro, du fortjener cred.

Har en venn som jeg egentlig ikke liker så godt. Men det er vanskelig å ikke tjene endel penger på han! Seriøst, han har kjøpt den samme wow kontoen min 3 ganger, hver gang har jeg fått den gratis tilbake og hvis han vil spille wow så tilbyr han meg en pris før jeg får gitt han den gratis... Også er han sykt innpåsliten, tar ikke et nei for et nei.

Det er å kjøpe venner.

Lenke til kommentar

Som andre sier, det trådstarter har gjort er ikke å kjøpe seg venner. Til forskjell fra mange andre har trådstarter tatt tak i sine problemer, gjort noe med livet sitt og dermed kommet seg fremover i livet. Det er alt for mange som klager og sutrer over hvor fælt de har det. Det trådstarter her har gjort er et soleklart bevis på at man faktisk selv kan gjøre noe for å forbedre livet sitt. Så til dere som fortsatt sutrer og klager på hvor fælt dere har det, les trådstarters post NØYE!!!

Lenke til kommentar

Kan en virkelig kjøpe seg venner?

Som Greygenic skriver, er en som kjøper seg venner en som blir hengt sammen med i dette tilfellet bare av økonomiske grunner. Hvis han stopper å spandere på folk, og de da ikke lengre vil være med han, da har han vel "leid" disse "vennene".

Jeg begynte å trene. Jeg ble mer bevist på hvordan jeg kledde meg, og stelte meg. Men det hele toppa seg, og jeg ble plutselig akseptert av folk, etter jeg fikk meg en hobby, som folk synes var interessant.

Hvorfor sier du 'men', som om det er noe negativt? Du ble som loffen90 sier, en interessant person folk vil være med.

Jeg begynte å ta kontakt med fler folk, og prøvde å inkludere dem i min hobby (og de kom jo bare pga at jeg dreiv med det - og det her jeg vil si at jeg på en måte kjøpte meg framover?)

Det er felles interesser som skaper vennskap, er det ikke? F. eks har jeg en venn som jeg kaller min kino-partner, som jeg drar å ser action og komedie filmer med. Dette er vel det vi gjør sammen mest, men at vi skulle ta en tur på byn sammen er da på ingen måte utenkelig.

men nå ble jeg faktisk invitert på fest og kose kvelder hos gutta! Folk begynte å like den jeg var! (hobbyen min var plutselig ikke noe de brydde seg så mye over lenger..)

Det som skjedde her var at de opprinnelig ville være med deg pga felles interesser, og lærte utifra tiden de tilbrakte med deg at du samtidig var en kul person som de ville være med.

og kan jeg virkelig påstå at jeg har kjøpt venner?

Konklusjon: Nei.

Lenke til kommentar

du kjøpte deg ikke venner du ble en mer interessant person.

Les: begynte å gjøre dét teh kool kids mener er interessant. Om han mister noe av sin egenhet i prosessen er helt k.

Ja, men det er jo samtidig lov å oppdage nye ting og vokse som person uten at det skal være falskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...