lnasm Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hei, prøver å få på et slags hvem er online script, på en enkel måte... husker jo ikke noe PHP mer hehe Men det jeg har gjort nå er å legge inn time() i databasen. Og det er der jeg egentlig står fast Det jeg har tenkt er å ha et script som finner ut om den time()'en f. eks er mer enn 15 min gammel så vil han vises som avlogget... Så hvis noen har noen ideer på hvordan jeg kan gjøre dette så tas de gledelig i mot Evt om det finnes enklere måter så gjør ikke det noe! Trenger vel ikke mer info enn det tror jeg.... har jo ikke peiling på hva jeg holder på med mer så Takk Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 BUMP! Trenger dette jeg og...! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Vær gang en siderequest utføres sette du inn timestamp i databasen. Du skjekker da hvor gammel denne timestampen er, og om den er eldre/nyere enn 15 min. Lenke til kommentar
lnasm Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Skippy, takk for svar, men det er på en måte det jeg har problemer med.. søkt og søkt, ikke funnet noe som har fungert. Prøvde også å ta nåværende klokkeslett minus 15 min på noen måter, men får det ikke til å fungere.. Noen forslag på hvordan jeg kan gjøre det? Takk! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Sett inn time(); i en rad i brukerdatabaen, så skjekker du opp med: <?php $time = time() - $user_timestamp(); if($time >= 600) { echo "Online; } ?> Husker ikke helt om det var + eller - , og om det var >= eller <= Lenke til kommentar
lnasm Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Det var så enkelt ja! Gjorde om >= til <= så fungerte det kjempebra! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå