Janmandelid Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har nettopp byttet kabinett og samtidig kjøpte jeg meg en SSD og mer RAM samt nytt skjermkort. Fikk det nye oppsettet fint til å virke, men nå når jeg tok inn i de andre harddiskene ville plutselig maskinene ikke starte opp. Det var ikke noe bilde på skjermen, men alt går inni som det skal unntatt cpu-viften. Noen som har den fjerneste anelse hvorfor den skal plutselig slutte å virke? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 hvilken hardware har du samt ossen PSU? (strømforsyning) Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe RAM: Corsair DDR2 800MHz, 4GB (2x2GB) Prosessor: Intel Dual Core E6600 Skjermkort: Powercolor, Radeon 5450 SSD: Intel X25 PSU: 550W (husker ikke merket på den...) CPU-vifte: Zalman en-eller-annen... Syns det her var merkelig altså. Har nå i mellomtiden koblet alt slik som det var når alt fungerte tidligere idag, og det er det samme. Grønne lyset på hovedkortet er på. Lyset i CPU-viften er også på, og det kommer et lite rykk i viften når jeg slår på maskinen, men vil ikke gå. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 hardware ser grei ut den, psu kan skje litt liten men det fungerer. jeg var redd det kanskje var altfor liten psu til som gjorde det men den skal holde greit nok. sjekk at alt er festet ordentlig og alle kabler og alt er i slik som det skal og bare dobbelsjekk alt sammen for sikkerhetskyld Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Sjekk i cmos setting (BIOS) at det ikke er noe ala ASUS QFan eller auto utility som kødder det til. Disse kan jo om temperatur threshold er innenfor settings finne på å slå av CPU fan helt eller sette ned spenningen til cpu-fan headeren så lav at selve vifta ikke får høy nok spenning til å starte. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Joda, det var nok en kontakt som ikke var helt i, nemlig ATX-kontakten. Kremt... Helt utrolig. And now all works like a charm Takk for tipset om å sjekke alt igjen! Trodde virkelig ikke at det var det, men sånn er det. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 det er bra. bare hyggelig vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå