iverha2 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Eg seier det samme som han. Vent litt, må berre hente kilder frå soldebatt.no... Lenke til kommentar
Avean Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 hehe det er ikke vitenskapelig mulig å øke 12kg med muskler. Ikke på 6 måneder eller 1 år engang. Du kan legge på deg 10kg ja men det er ikke ren muskelmasse. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 hvor henta du 12kg ifra? og hvor henta du rein muskelmasse ifra? 14kg vekt på 1 måned er fullt mulig kom med kilder som sier noe annet. jeg har funnet andre folk som har gjort det. jeg fant ikke bedre kilder desverre. men hvis det er fysiskt umulig så står det vel noe på wikipedia eller treningsenter hjemmside eller til noen treningseksperter???? Nei?? Da er det fullt mulig. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg foreslår at vi legger "debatten" med DrHawkins død, tråden er langt utenfor det som egentlig var tema. Jeg ser det ikke er første tråden DrHawkins deltar i som sklir ut på grunn av hans innlegg, håper han ser sammenhengen og tenker over saken. Til trådstarter: Det er viktig med styrke, men det som jeg antar er viktigst å trene på er bevegelighet, balanse og kroppskontroll. HValder kommer med et godt tips, og jeg anbefaler deg å sjekke om det er noen Breakdancegrupper i nærheten av der du bor du kan melde deg inn i. Begynner du med styrketrening vil det uansett ta lang tid før størrelsen din blir noe problem, så ikke tenk på det. Ingen blir store som Arnold over natta, det må hardt arbeid over lang tid til for å komme på et nivå som i hele tatt minner om kroppsbygger. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Jeg anbefaler det stikk motsatte av DrHawkins når det kommer til styrkebiten. Trener man med lette vekter og mange repetisjoner blir man rett og slett ikke sterkere. Det kreves en viss motstand for at muskelen skal bli ødelagt slik at den kan bygge seg opp igjen. Så vil påpeke dette fra KjellV: 1-4 repetisjoner = nevrale tilpasninger, ingen/minimal volumøkning. 8-12 repetisjoner = fullt fokus på hypertrofi og volumøkning. Trådstarter: Trener du med få repetisjoner og tunge vekter, øker du i styrke uten at musklene blir større. "Trening for idrett" (side 29) baserer seg på dette (fra RYP). Nå er det også som påpekt tidligere i tråden kostholdet som avgjør mye om du blir stor eller ikke. Endret 7. juni 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
different Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) hvor henta du 12kg ifra? og hvor henta du rein muskelmasse ifra? 14kg vekt på 1 måned er fullt mulig kom med kilder som sier noe annet. jeg har funnet andre folk som har gjort det. jeg fant ikke bedre kilder desverre. men hvis det er fysiskt umulig så står det vel noe på wikipedia eller treningsenter hjemmside eller til noen treningseksperter???? Hei. Dette er selvsagt umulig. McDonald modellen: Year of Proper Training Potential Rate of Muscle Gain per Year1 20-25 pounds (2 pounds per month) 2 10-12 pounds (1 pound per month) 3 5-6 pounds (0.5 pound per month) 4+ 2-3 pounds (not worth calculating) Alan Aragon modellen: Category Rate of Muscle GainBeginner 1-1.5% total body weight per month Intermediate 0.5-1% total body weight per month Advanced 0.25-0.5% total body weight per month Link: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html Og du bør ha meget mye å vise for hvis du skal argumentere med artikkelforfatter og de som er nevt i artikkelen. Hadet. Edit: Forresten. kom med kilder som sier noe annet. jeg har funnet andre folk som har gjort det. jeg fant ikke bedre kilder desverre. men hvis det er fysiskt umulig så står det vel noe på wikipedia eller treningsenter hjemmside eller til noen treningseksperter???? Så hvis jeg legger på meg 14kg/mnd i 6 mnd, blir jeg 84kg tyngre. Kun muskler selvsagt. Og da vinner jeg lett Mr Olympia til neste år. Heh, ikke værst. (I lol'd) Endret 8. juni 2010 av different Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det du har kommet med er rein muskelmasse og det er ikke det vi snakker om... vi snakker om vekt og det er fullt mulig. det er vann og fett og masse stoffer i vekt, ikke kun muskelmasse. og som sakt tidligere så er det når man er syltynn (altså under den normale vekten for din kropp) man kan legge på seg så fort. etter man er nådd sin normale kroppsvekt så går det betydelig treigere Følg med på hva som blir skrevet Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) og som sakt tidligere så er det når man er syltynn (altså under den normale vekten for din kropp) man kan legge på seg så fort. etter man er nådd sin normale kroppsvekt så går det betydelig treigere Feil. Syltynne mennesker vil på ingen måte ha det som trengst for å legge på seg fort, følger naturleg av å vere tynn at du ikkje kan ete mykje. Feite folk derimot har større potensiale. Edit: rapporterar tråden, tviler sterkt på at TS har noko nytte av dette. Endret 8. juni 2010 av HValder Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 for å si det slik hvalder så er det for pokker ikke meg som har krangla om dette siden side 1. jeg sa hva han trengte å gjøre og hvilken nytte det hadde. så kom mange å diskuterte på det. så sa jeg at jeg hadde gått opp 14kg i vekt på 1 mnd så kom det en storm med folk som klagde. var det noen som avsporte så vare det dere jeg har normal vekt på 75kg for min kropp. hvis jeg er på 50kg så skal det ingenting til for å bygge meg veldig raskt opp til 75kg, etter nådde 75kg så går det veldig mye seinere. de feite folkene du snakker om har sykdommer osm gjør at de er feite... skal vi høre på 1 som har gjort det selv og har erfaring eller skal vi høre på 1 som aldri har gjort det selv og som antageligvis ikke har trent så mye i sitt liv og bare lest rundt om kring om bodybuilder???? LOL Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ingenting til for å gå opp 25kg? Eg håper berre trådstarter har vett nok til å ikkje høyre på noke som helst av det du har sagt, du har jammen det sagt mykje piss. Lenke til kommentar
different Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hvorfor er det nytting å gå opp 14kg på 1 mnd, der 13kg er fett? Det er jo komplett idiotisk. Dette er grunnen til at man burde innføre intelligenstester før man får lov til å registrere seg på forum og "hjelpe" andre. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 hvis du faktiskt talt forstår hvor lite fett du har på kroppen da du har gått fra 85kg ned til 50kg på 3mnd uten å spise nesten i det hele tatt (1brød i mnd kanskje) så har alt fettet blitt brutt ned og det har begynt å bryte godt ned på musklene.. Da når du plutselig begynner å spise 3 måltider om dagen igjen og trimme igjen så bygger du på deg kg raskere enn man kan telle (metaforiske ord) da kan du forstå hvorfor det er viktig med så mye fett fordi da legger det seg ikke kun på magen slik at man får ølvom men det legger seg over alt fordi du trenger det så kraftig og kroppen har lengta så lenge etter det jeg gikk opp 1 kg dagen i starten. dere kan spørre hvem dere vil av de som var med meg i den tida og høre det selv skal jeg få min kone til å skrive her eller så får dere høre det ordentlig??? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Vil tro det hjelper å bli skikkelig god på å stå på hender. På denne måten blir man sterk, samtidlig som man lærer seg en god del balanse. Når man er skikkelig trygg på ståing/gåing på hender, så kan man ta det vidre til dette trikset. Har egentlig ikke noe kompetanse innen dansing og sånt, men sunn fornuft sier jo at å stå på hender er en fin plass å begynne. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Kan dere ikke heller legge det her dødt? Tror ikke dette er til mye hjelp for trådstarter. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg syntes da mitt tips virket ganske nyttig da. Lenke til kommentar
different Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) hvis du faktiskt talt forstår hvor lite fett du har på kroppen da du har gått fra 85kg ned til 50kg på 3mnd uten å spise nesten i det hele tatt (1brød i mnd kanskje) så har alt fettet blitt brutt ned og det har begynt å bryte godt ned på musklene.. Da når du plutselig begynner å spise 3 måltider om dagen igjen og trimme igjen så bygger du på deg kg raskere enn man kan telle (metaforiske ord) da kan du forstå hvorfor det er viktig med så mye fett fordi da legger det seg ikke kun på magen slik at man får ølvom men det legger seg over alt fordi du trenger det så kraftig og kroppen har lengta så lenge etter det jeg gikk opp 1 kg dagen i starten. dere kan spørre hvem dere vil av de som var med meg i den tida og høre det selv skal jeg få min kone til å skrive her eller så får dere høre det ordentlig??? Kroppen legger på seg hvis den har kalorioverskudd. Og dette skjønner ikke du. Denne diskusjonen er død. Endret 8. juni 2010 av different Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 du skjønner ikke det at normale kalori inntaket for en voksen mann er 2000 og kanskje jeg hadde kalori inntak på 3000 eller 6000 eller 12000, vet ikke jeg.. det jeg vet er at jeg gikk opp 1 kg dagen i starten og totalt 14kg på 1mnd. Det er fullt mulig.. dere klarer aldri å motbevise meg på den men jeg har bevist dere ja diskusjonen er død Lenke til kommentar
different Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 dere klarer aldri å motbevise meg på den men jeg har bevist dere Du har bevist fint lite, og du har fortsatt til gode å forklare poenget med å legge på seg så mye fett. Det har ingen nytte for kroppen med mindre du skal til nordpolen og trenger fett som isolasjon mot kulde. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 dere klarer aldri å motbevise meg på den men jeg har bevist dere Du har bevist fint lite, og du har fortsatt til gode å forklare poenget med å legge på seg så mye fett. Det har ingen nytte for kroppen med mindre du skal til nordpolen og trenger fett som isolasjon mot kulde. hvis du faktiskt talt forstår hvor lite fett du har på kroppen da du har gått fra 85kg ned til 50kg på 3mnd uten å spise nesten i det hele tatt (1brød i mnd kanskje) så har alt fettet blitt brutt ned og det har begynt å bryte godt ned på musklene.. Da når du plutselig begynner å spise 3 måltider om dagen igjen og trimme igjen så bygger du på deg kg raskere enn man kan telle (metaforiske ord) da kan du forstå hvorfor det er viktig med så mye fett fordi da legger det seg ikke kun på magen slik at man får ølvom men det legger seg over alt fordi du trenger det så kraftig og kroppen har lengta så lenge etter det jeg gikk opp 1 kg dagen i starten. dere kan spørre hvem dere vil av de som var med meg i den tida og høre det selv skal jeg få min kone til å skrive her eller så får dere høre det ordentlig??? Der har du svaret ditt. følg med å les T&idligere i tråden har jeg linka til andre som har gjort det selv (desverre ingen ordentlige kilder nei) men det er da mye mye mer enn hva dere har klart å vise frem Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Men, det er berre dei som kjem med kontroversiell informasjon som maa kome med kjelder, vi andre har allereie eit grunnlag aa basere oss paa. Du gaar aldri lei av aa quote deg sjolv ser eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg