Donnie Darko Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Og det over 10 da? Dette går vel på utholdende muskelstyrke, men man vil ikke få volum? Spør siden jeg er nysgjerrig. Jeg redigerte til 12, liten tastefeil. Man får nok volumøkning med flere enn 12 repetisjoner, mange gjør 15 repetisjoner, men det fungerer ikke like bra som 8-12 repetisjoner hvis man er ute etter volumøkning. Er man ute etter "utholdenhet" uten volumøkning er det best å trene med få repetisjoner og øke maksstyrken. Dobler du maksstyrken din blir det selvfølgelig mye lettere å ta mange repetisjoner med vekten du begynte å trene med, altså du har fått bedre "utholdenhet". Skal prøve dette, kontra det å ta mange reps. Takk (: Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Hvis målet rundt biceps gikk opp med 10 cm iløpet av én måned er det noe galt med målebåndet ditt. Hva gikk du opp fra og til? Det er forresten umulig å forstå hva du mener med lette vekter. Da du gjennomførte 10 repetisjoner, var siste repetisjon lett eller tung da? 1-4 repetisjoner = nevrale tilpasninger, ingen/minimal volumøkning. 8-10 repetisjoner = fullt fokus på hypertrofi og volumøkning. Og det over 10 da? Dette går vel på utholdende muskelstyrke, men man vil ikke få volum? Spør siden jeg er nysgjerrig. Nettopp. dette går på utholdenhet styrke og ikke bodybuilder størrelse. det er det som er cluet i dansing og spesielt breakdancing. man skal ikke bli body builder men man skal ha utholdenhet og styrke til å holde seg gjennom sangen = utholdenhet styrke = lette vekter Det første løftet er jo så lett at man nesten ler seg ihjel men det aller siste er så tungt at du nesten ikke klarer det gikk opp fra 32cm til 42cm. du kan si gjerne 4 eller 10 repitisjoner men det spørs veldig mye på om du har 5 eller 10 eller 20 løft i en repitisjon. du tar 1 manual på hver arm på 5 kg og løfter annenhver side. du tar 10 ganger opp og ned med hver arm, så har du pause i 30 secs så tar du 10 slike til.... sånn holder du på 10ganger = 5kg 10x10 med det får man utholdenhet styrke og blir ikke svær. ja jeg vokste godt jeg men jeg tok jo mange repitisjoner slik at det blei tungt og jeg sprengte mine grenser. går man litt ned i repitisjoner der så vokser man veldig lite og øker styrken. om jeg skulle ha løfta tunge vekter hadde jeg starta på 10kg og avslutta på 25kg på den måneden Her er det snakk om at han skal breakdance og gjøre triks. da er størrelse din uvenn pga det øker vekten din dramatiskt. jeg gikk opp 14kg på 30 dager når jeg trente. og det er din verste fiende når du breakdanser Endret 6. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Det første løftet er jo så lett at man nesten ler seg ihjel men det aller siste er så tungt at du nesten ikke klarer detgikk opp fra 32cm til 42cm. Du økte med andre ord tverrsnittet av armen din med 72%? Trekker man fra bein og "rask" vil dette sikkert si at du minst doblet muskeltverrsnittet eller la på deg ekstremt med fett/bandt mye vann. Jeg stiller meg svært skeptisk til om målingen din er utført korrekt. du kan si gjerne 4 eller 10 repitisjoner men det spørs veldig mye på om du har 5 eller 10 eller 20 løft i en repitisjon. Skal du diskutere med andre er det en fordel at du vet hva som menes med repetisjoner og sett. 3 sett à 10 repetisjoner betyr løft ti ganger, pause, løft ti ganger, pause, løft ti ganger. En repetisjon er å løfte vekta en gang, et sett er hvor mange løft du tar før du tar pause. med det får man utholdenhet styrke og blir ikke svær. ja jeg vokste godt jeg men jeg tok jo mange repitisjoner slik at det blei tungt og jeg sprengte mine grenser. går man litt ned i repitisjoner der så vokser man veldig lite og øker styrken. Å trene så lett som du påstår han skal gjøre blir å kaste bort tida. Å trene 10x10 uten belastning har minimal effekt. Får man store lårmuskler av å løpe maraton? Man har jo ekstremt mange repetisjoner med lav belastning og blir ekstremt utslitt. jeg gikk opp 14kg på 30 dager når jeg trente. og det er din verste fiende når du breakdanser Massen du her har lagt på deg er fett og vann, bare en brøkdel er muskler. Endret 6. juni 2010 av KjellV Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Du økte med andre ord tverrsnittet av armen din med 72%? Trekker man fra bein og "rask" vil dette sikkert si at du minst doblet muskeltverrsnittet eller la på deg ekstremt med fett/bandt mye vann. Jeg stiller meg svært skeptisk til om målingen din er utført korrekt. Hvordan du får 10cm utav 32cm til å bli 72% lurer jeg på. når du skal regne det stykket der skal du ikke ta 10cm utav 42 men 10 utav 32. Skal du diskutere med andre er det en fordel at du vet hva som menes med repetisjoner og sett. 3 sett à 10 repetisjoner betyr løft ti ganger, pause, løft ti ganger, pause, løft ti ganger. En repetisjon er å løfte vekta en gang, et sett er hvor mange løft du tar før du tar pause. jeg visste jo egentlig veldig godt at det het sett men det satt stille i farta så ble bare slik. for å si det riktig da så tok jeg 5kg med 10 repitisjoner i 10 sett, enkel og greit. Å trene så lett som du påstår han skal gjøre blir å kaste bort tida. Å trene 10x10 uten belastning har minimal effekt. Får man store lårmuskler av å løpe maraton? Man har jo ekstremt mange repetisjoner med lav belastning og blir ekstremt utslitt. hvis du løper maraton hver dag i 1 mnd så får du en syk kondis samt du før mer styrke i beinene dine ja. løper du en gang så hell no. samme med lette vekter. gjør du dette 1 gang eller sjeldent så hjelper det ingenting. men gjør du dette hver dag i slik reps og sett så har det veldig stor effekt samtidig som man er så og si forsikra mot skader (risken er iallefall forminska kraftig) Vekta du her har lagt på deg er fett og vann, bare en brøkdel er muskler. i den tida hadde jeg ikke fett på kroppen i det hele tatt (omtrent, alle har litt fett men regner ikke med det) nå i dag har jeg masse fett men da var det bare muskler på meg og det er ikke snakk om at jeg gikk fra 100-114 men jeg gikk fra 60 til 74 kg på den mnd. da trente vi vekter og øvelser 1 time hver dag samt vi var ute i skogen og høgde ved fra 8-15 hver dag så hvor mye fett tror du jeg hadde virkelig? (fikk ikke mye muskler utav arbeidet da vi var ganske slappe og gjorde lite heller ) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Hvordan du får 10cm utav 32cm til å bli 72% lurer jeg på. når du skal regne det stykket der skal du ikke ta 10cm utav 42 men 10 utav 32. Når du sier du gikk opp fra 32 til 42 cm rundt armen antar jeg tverrsnittet er tilnærmet sirkulært. Med enkel bruk av arealformelen for en sirkel får man da en økning på 72% i tverrsnittsarealet. hvis du løper maraton hver dag i 1 mnd så får du en syk kondis samt du før mer styrke i beinene dine ja. løper du en gang så hell no. Løper man maraton hver dag i en måned løper man seg i grava, kroppen har ingen mulighet til å komme seg gjennom noe slikt. samme med lette vekter. gjør du dette 1 gang eller sjeldent så hjelper det ingenting. men gjør du dette hver dag i slik reps og sett så har det veldig stor effekt samtidig som man er så og si forsikra mot skader (risken er iallefall forminska kraftig) Dette går mot alt av treningsteori jeg har lært, og jeg mener du tar feil. Ingen litteratur jeg har lest omtaler trening med mange repetisjoner, lett vekt og at man ikke skal bli sliten. i den tida hadde jeg ikke fett på kroppen i det hele tatt (omtrent, alle har litt fett men regner ikke med det) nå i dag har jeg masse fett men da var det bare muskler på meg og det er ikke snakk om at jeg gikk fra 100-114 men jeg gikk fra 60 til 74 kg på den mnd. da trente vi vekter og øvelser 1 time hver dag samt vi var ute i skogen og høgde ved fra 8-15 hver dag så hvor mye fett tror du jeg hadde virkelig? (fikk ikke mye muskler utav arbeidet da vi var ganske slappe og gjorde lite heller ) Det er fysisk umulig å legge på seg 14 kg muskler på èn måned. Endret 6. juni 2010 av KjellV Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Løper man maraton hver dag i en måned løper man seg i grava, kroppen har ingen mulighet til å komme seg gjennom noe slikt. selvfølgelig har den det. sett at du har trent hver dag på forhånd og du løper et maraton. så finner du ut nei jeg løper bare maraton hver dag heller så kan du fint gjøre det. hvis du har sotte i sofaen å sett tv i 25år også hopper rett ut i det så seff ikke men da prøver man seg ikke på det i første omgang heller. Dette går mot alt av treningsteori jeg har lært, og jeg mener du tar feil. Ingen litteratur jeg har lest omtaler trening med mange repetisjoner, lett vekt og at man ikke skal bli sliten. Jeg syntes derfor du skal ta kontakt med et treningstudio eller noen som har sotte inne eller du kan google skrevet i en annen tråd av meg: http://www.kroppsbyg...yggemuskler.php "1. Fokus på Styrke First - Flere styrke vil alltid tilsvarer mer muskel. Plus, det er pinlig å bli virkelig stort, og har ingen styrke" Her beskriver de det selv at man får lett størrelse uten styrke http://www.styrketre...dybuildning.htm Når man dyrker bodybuilding for at få større og sterkere (og hardere muskler) så skal man bestrebe seg på å belaste sine muskelceller så mye som mulig, dvs. så skal man bestrebe seg på å løfte tunge vekter. Når man skal bli stor så skal man løfte tungt aka bli bodybuilder http://fitnessblogge...ger-du-muskler/ Hvis du trekker hardt i hver ende (tunge vekter), vil alle strikkene oppnå den nødvendige lengden/stimulansen. Hvis du holder for lenge kan et av strikkene overbelastes og ryke (skades). Skal du løfte tunge vekter må du altså kontrollere total tid under last (TUL) for å unngå skade, ved å passe på enten antall sett eller hvor raskt du løfter og senker ei tung vekt. Dette har sammenheng med sett og repetisjoner, og det skal vi se på senere. Hvis du trekker med lite kraft i hver ende (lette vekter), vil ingen av strikkene nå den nødvendige lengden for stimulans til å begynne med. Men etterhvert vil de sterkeste strikkene gå tilbake til sin opprinnelige lengde, mens det svakeste vil strekkes enda lengre. Du vil da oppnå den nødvendige stimulans i ihvertfall ett av strikkene, men du trenger altså lengre tid under last (TUL).Totalt sett betyr dette at den muskelveksten du kan oppnå avhenger av den absolutte belastning du utsetter musklene for, og lette vekter vil ikke kunne gjenskape den mikrotrauma som oppstår ved tunge vekter. Det er altså etterhvert nødvendig å løfte tungt hvis du skal ha håp om å få ekstrem muskelutvikling. http://nhi.no/trenin...ning-18381.html ta en titt på side 9 http://www.iform.no/...?topic=41459.45 Jeg kjører i perioder opp mot 20 reps, lette vekter og mange sett. Supersetter triceps og bicepsøvelser da. Dette gir kraftig respons en periode. Så pleier jeg å kjenne at jeg bare blir sliten av det og ikke særig skjer. Da går jeg ned til tungt, 8 reps, 3 øvelser og 12 sett på både triceps og biceps. Lite supersets da. Hele cluet er variasjon. Og hva gjelder skader vil jeg tro at lette vekter med mange reps fører til færre, og i alle fall mindre alvorlige, skader enn tunge vekter og få reps. Hva gjelder senebetennelser i armer er min erfaring at disse i stor grad skyldes trekkøvelsene for rygg er dette bevis nok for deg eller skal jeg finne mange mange mange flere??? ta en titt på linkene og les gjennom så kan du lese om utholdenhet styrke og det er det der er snakk om her. når du skal bli bodybuilder så skal du trene tunge vekter med få repitisjoner. står enkelt og greit der Det er fysisk umulig å legge på seg 14 kg muskler på èn måned. det er dritenkelt. når mi kone var gravid i begynnelsen gikk jeg opp 1kg per dag også minsket det utover som tida gikk i vekt pga da var jeg syltynn og nede på 50kg eller noe slikt og etter 1mnd var jeg oppe på 72kg også har jeg vært oppe i 84kg rett før dattera mi blei født og nå i dag sitter jeg på 75kg (dattera mi er nå 6mnd gammel) min normale vekt for min høyde og kropp er 75kg og jeg er ingen A menneske så jeg svinger en god del, har høy forbrenning i tillegg. når man veier da så lite som 50-60kg så skal det veldig lite til for å legge på seg og man kan legge på seg utrolig fort. etter man er nådd normal vekten for sin kropp så går det veldig mye seinere. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 HAHA DrHawkins du snakker jaggu mykje piss "dritenkelt å legge på seg 14kg muskler på en måned.." Javel? Berre den setninga gjer det enkelt å skjønne at du ikkje kan noke om trening. Beklager om innlegget var arrogant no, men du har jammen en del å finne ut av.. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Kan vi ikke heller prøve å hjelpe trådstarter litt mer? For å få til denne "handstand-en" krever utrolig god balanse, samt god styrke. Du må rett og slett.bare øve og prøve, trådstarter- Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Eg skal love trådstarter at han ikkje blir altfor tung til å drive med akrobatikk viss han begynner med styrketrening. Du skal komme et godt stykke før det blir ei hindring. Men ja, det er nok ikkje masse vits for han å ta 200kg i knebøy, men litt beinstyrke er ikkje feil. Olympiske øvelser (pass på teknikken her, vanskelige øvelser for nybegynnere) som vendinger og støt burde vere fine for han. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Olympiske øvelser (pass på teknikken her, vanskelige øvelser for nybegynnere) som vendinger og støt burde vere fine for han. Stryk den, nybegynnarar klarar ikkje teknikken på olympiske øvelser, dei har ei meistringstid på minst eit år. DrHawkins viser gong på gong i fleire trådar at han ikkje har noko å bidra med. 14 kg musklar på ein mnd er så absurd som det blir, 14 kg feitt på ein mnd hadde vore ei enorm utfordring for dei fleste. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Sant at det tar lang tid. Sjøl begynte eg med en olympiske øvelse, power clean, etter to-tre måneder med vanlig stronglifts. Det gjelder berre å starte lågt og bygge seg oppover, og ta av vekt når det begynner å gå utover teknikken, vere endå meir forsiktig. Synes teknikken sitter greit, men at det er veldig vanskeleg når vekta blir tung.. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Olympiske øvelser (pass på teknikken her, vanskelige øvelser for nybegynnere) som vendinger og støt burde vere fine for han. Stryk den, nybegynnarar klarar ikkje teknikken på olympiske øvelser, dei har ei meistringstid på minst eit år. DrHawkins viser gong på gong i fleire trådar at han ikkje har noko å bidra med. 14 kg musklar på ein mnd er så absurd som det blir, 14 kg feitt på ein mnd hadde vore ei enorm utfordring for dei fleste. hvis du ikke har prøvd så vet du ikke. hvor er dokkas kilder på at det ikke går ann? har nå en kompis som har gått på en 14-dagers anadrolkur. Han gikk opp 14kg muskler på den tiden. Kilde Og det var med boler. det er fullt mulig kom med kilder/beviser på at det ikke går ann Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Jeg kan fly. Jeg regner med du tror på meg og bruker dette som kilde (dokumentasjon) på at mennesker kan fly? Jeg er også bombesikker på at du ikke kan bevise at jeg ikke kan fly. Du slenger inn et innlegg en privatperson har skrevet, en person som åpenbart ikke har peiling på hva han snakker om. Allerede i kommentar nr. to på sol debatt-siden kommer sannheten frem. Forresten, er det du som har skrevet innlegget på sol debatt, eller du som er "kompisen"? Endret 6. juni 2010 av KjellV Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Unnskyld meg, men er du en fordømt idiot? Du henviser til ei anna debatt-side? Er det mulig å bli så dum.. Og aldri i verden om fyren gjekk opp 14kg i muskler.. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Ruben "uhyret" Uldal Det kan næsten lade sig gøre.... jeg tabte 16 kg på 6 uger Kilde jeg finner en del som har gjort det men finner ikke ordentlige kilder på dette desverre og her snakker jeg om vekt og ikke ren muskelmasse. vekt består av mye mer enn bare muskler. jeg gikk om 10cm i omkrets på armene, 14kg i vekt og opp 10kg i manualer på 1mnd. det er fullt mulig det altså. en ting er ren muskelmasse, ja det er tvilsomt men i vekt er det fullt mulig hvor er deres kilder på at det ikke går ann? Endret 6. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) DrHawkins: jeg gikk opp 14kg på 30 dager når jeg trente. og det er din verste fiende når du breakdanser KjellV: Vekta du her har lagt på deg er fett og vann, bare en brøkdel er muskler. DrHawkins: i den tida hadde jeg ikke fett på kroppen i det hele tatt (...) så hvor mye fett tror du jeg hadde virkelig? KjellV: Det er fysisk umulig å legge på seg 14 kg muskler på èn måned. DrHawkins: det er dritenkelt ---------- HValder: 14 kg musklar på ein mnd er så absurd som det blir DrHawkins: "(tulle)kilde på at det er mulig" ---------- Du har hele tiden påstått at det er snakk om ren muskelmasse og ikke noe fett og vann. Hva er det nå du konkluderer med? At det er mulig å bli 14 kilogram tyngre på en måned? Hvordan er det mulig å bevise at det ikke er mulig å gro frem 14 kg muskelvev på èn måned? Kan du bevise at jeg ikke kan fly? Endret 6. juni 2010 av KjellV Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 jeg har sakt at jeg ikke hadde fett på kroppen og når jeg snakker fett på kroppen så snakker jeg ølvom eller lignende. jeg snakker ikke om det lille som er normaolt hos alle. jeg har ikke skrevet en eneste plass at jeg har lagt på meg ren muskelmasse. om dere skriver muskler så tenker jeg muskler, vann og alt annet kroppen skal ha au, men ingen fett på lag som en "bilring" eller "ølvom" eller lignende. hadde det ikke vært mulig så hadde du kunnet finne det på nettet. så lenge det ikke står på nettet så er det fullt mulig (og ikke ta den til det bokstavelige potensiale, dere skjønner hva jeg mener) med vann og bitte bitte litt fett og mange andre ting og veldig mye muskler så la jeg på meg 14kg vekt... når man trener og er aktiv og arbeider så vet de aller aller fleste at det er nesten ikke fett på kroppen og slik var jeg før, bare muskler (dere vet hva jeg mener) Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (dere vet hva jeg mener) Eg trur vi trygt kan sei at ingen følger tankegangen din. TS: Som med all dans så krever bevegelsane det er snakk om at du er godt kjent med dei for å kunne utføre dei skikkeleg. Foreslår at du, uavhengig av korleis du vel å trene ellers (men tilpassa opplegget mtp. intensitet) byrjar å trene på bevegelsane med ein gong. Til dømes kan du stå på henda inntil ein vegg, først to hender, så ei, så prøve å hoppe litt osv. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du har ikke lagt på deg 14 kilo muskler på 30 dager, og du har ikke økt omkretsen av armene fra 32 til 42 cm på 30 dager. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det var en kjempeflott begrunnelse og overbevisende tekst. takker. LOL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg