Heroes Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 jeg har overklokket AMD Phenom II X6 1055T 3.3ghz opp til 4.0 ghz. men rammen som er Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 kjører jeg på 1156 mhz. Prøver og sette den opp til 1541 mhz men det går ikke. Burde jeg gå ned på Cpuen hastighet eller og prøve og bevege rammen opp eller burde jeg for det overklokkinga jeg har nå? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Prøv å benche selv, i programmene du kommer til å bruke. Av egne erfaringer ville jeg nok strammet timingsene på 1156 MHz, min erfaring er at phenom ii liker lav forsinkelse og at 1000+ MHz er mer enn nok. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Prøv å benche selv, i programmene du kommer til å bruke. Av egne erfaringer ville jeg nok strammet timingsene på 1156 MHz, min erfaring er at phenom ii liker lav forsinkelse og at 1000+ MHz er mer enn nok. sorry, er forsatt noob på dette med å overklokke. når du mener at phenom II liker lav forsikelse hva mener du med det? og har du noen gode tips iforhold til ordne timinga, kan svært lite om akkurat det aspekta av overklokking Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 bare som informasjon, jeg har kjørt volten på ramen opp til 1.90000 den kjører tilvanelig på 1.50000 vet ikke om det var dumt av meg, men måtte prøve høy volt for og se om jeg fikk startet dataen. akuratt nå står dram Cas latency på 6 clk dram ras to cas delay 6clk ras pre time 6 clk dram ras act time 18 clk resten er auto Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jo lavere "latency" tallene er, jo lavere forsinkelse. Cas forsinkelse kan regnes slik: 2000*cas latency delt på effektiv frekvens. dvs din cas forsinkelse er nå 2000*6/1156. Det er mer enn 10 ns, som er ganske høyt, særlig når prosessor kjører 4 GHz. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 ok så jeg burde prøve og kjøre ned cas latancy kanskje til 2-3 burde jeg forandre de andre også? kjøre alle ned til 2-3? er det store fare for å ødelegge ram brikkene? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 ok så jeg burde prøve og kjøre ned cas latancy kanskje til 2-3 burde jeg forandre de andre også? kjøre alle ned til 2-3? er det store fare for å ødelegge ram brikkene? Prøv ett og ett steg du. Halverer du plutselig timingen på brikkene møter du bare veggen å er like langt. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 burde jeg ta en og en av alle verdiene på en gang eller bare en av de? så først cas latancy så ras to cas delay og så videre? hvilke av de er viktigst? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Cas. dram ras act time tror jeg også har litt betydning. Ikke vent underverker av denne tweakingen. Og du er heldig om du får forsinkelsen ned i Cas 5. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 hehe, ok vi får se. kryser fingrene. men da blir jo sprøsmålet burde jeg nedklokke cpuen for og kunne kjøre 1600 mhz på rammen? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Om du får høyere minne forsinkelse og lavere cpu frekvens er jeg 99% sikker på at du taper på det på det i fleste applikasjoner, om ikke alle. Tweak minne forsinkelsen er mitt råd. Endret 4. juni 2010 av O:M:A Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) har satt i gang med og tweake minnet, hvor mye stabilitet testing burde jeg kjøre på minne tweakinga? og bruker prime95, er det det beste programmet til stresstesting? Endret 4. juni 2010 av Heroes Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 fikk cas latancy til 5 fikk ikke beveget ras to cas delay fikk ras pre time ned til 5 Og dram ras act time ned til 15 så fikk tweaket den en del. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Høy cpu hastighet er førstepri. Minnet klokker du etter at du har funnet din "sweet spot" på cpu. Systemet ditt skal ikke ha problem med høyere minnehastighet enn det du kjører nå. Hvilket hovedkort har du? Hvor høy ht/nb frekvens kjører du? Endret 4. juni 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 har jeg, så et av de mest overklokkings vennelige kortene der ute. vet ikke hva ht/nb frekvens er dessverre. viss du kunne innlighten me hadde det vært toppers:) det var jeg også trodde. sett dårligere hovedkort enn det jeg har med samme CPU klokke opp til 1600mhz på minnet. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Divider ned både HT og northbridge hastighet til rundt 2000 MHz.Disse øker i takt med økning av cpu hastigheten. Da kan du prøve å øke minnehastigheten. HT behøver i grunn ikke kjøres høyere enn 2000 MHZ, men du får litt boost overall med nb hastighet på rundt 2400- 2600 MHz med minnet på ca 1600 MHz. Først klokk cpu, men samtidig holde ht/nb nede på ca 2000 MHz, samt lav minnehastighet. Så klokker du minnet, før du øker nb til 2.4-2.6 GHz. Du vil nok måtte øke spenninga til nb noe når du kommer så langt. Dårlig forklart dette, men det fins mange gode guider på nettet. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 ok hva gjør ht/nb? og hvor skadelig kan overklokking av ht/nb være? Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 ok, dette er hva jeg gjorde, prøvde og fjerne timinga klokkin ga på ramen, ned til standar, så førte jeg ram frekvensen opp til 1600ca, og nb og ht til 2002 begge. men fikk ikke startet dataen, så gikk tilbake til orginale timing setting som jeg viste der oppe. og ned til 1144mhz frekvens. noen ider for å få opp dram frekvensen? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hva er standard instillinger på de? 1066, 1333 eller 1600 MHz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå