Gå til innhold

Batteri Levetiden på T610

Anbefalte innlegg

Jeg har en T610, men batteriet mitt blir så fort utladet. Annenhver dg så må jeg lade batteriet mitt. Jeg har mobilen på om natten (lydløs), jeg bruker mobilen en del om dagen. Men det kan da ikke utlades så fort? Noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problem da, eller problem og problem. jeg hadde BT på endag uten å slå den av, så den slukte battrier, og jeg bruker kamera ofte, men nå som jeg har ladet den fult ut 3 ganger så bruker den lengere tid på å tømme ut battrier, så så, det vil nok gå bær til slutt. :D:D:lol:

Lenke til kommentar

Har hatt flere digitalkameraer, og de er STORFORBRUKERE av batteri!

Et uoriginalt et konka ut etter noen få bilder, rett etter at det hadde blitt ladet. Originalbatteriet er bedre.

Så om du bruker mobilen til det mobiler opprinnelig ble brukt til, da får du greie på hvordan batteriet egentlig er, tenker jeg.

Når det er sagt, ekstra batteri, er det noen mulighet for det? Hadde alltid det før i tiden, selv med MEGET gode batterier som 'aldri' ble utladet.

Lenke til kommentar
Lader ikke batteriet før det er helt tomt.

Hvorfor er det ingen andre som avliver denne dødelige myten? Lithium Ion batterier skal IKKE lades helt ut, da ødelegges batteriet. Nye mobiltelefoner skrur seg selfølgelig av lenge før det er så tomt at batteriet tar skade, men om man skrur den på flere ganger etter at den har skrudd seg av, så svekkes batteriets kapasitet drastisk (med tiden om dette skjer ofte)...

Li-Ion SKAL klattlades, dvs. lades nå og da. Lad det aldri heelt ut!

Lenke til kommentar
Gjelder det samme med Lithium Polymer batterier?

Nei, Li-Ion kun.

Helt feil. Dette gjelder også Li-Polymer (som er Li-Ion batterier med Polymer coating). ALDRI lad ut Li-Polymer batterier helt, det skader rett og slett batteriet, og gjør ingen nytte.

Det optimale er og lade Li-Polymer batterier når batteriet har 30-50% igjen av kapasiteten.

Lenke til kommentar

Dæven... det med Li-Ion batterier var jeg ikke klar over... Jeg har vært en av de som alltid har spredd myten med å lade helt ut og helt opp igjen.

Men jeg går ut ifra at det fortsatt er riktig med min 3210... Ni-MH celler i batteriet dengang.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hmmm, kanskje det er en bug med lydløs og T610.

Batteriet på min har blitt tappet VELDIG fort den siste uka, selv med meget moderat bruk. Og jeg har hatt den mye mer på lydløs enn tidligere (skole osv).

Før så har den holdt ca 5-6 dager med greit bruk uten å måtte lades...

Jeg lada min i går ettermiddag i 4-5 timer, på under 24 timer så er nå batteriet under 50%, og jeg har ikke brukt den til mer enn ca 15-20 sms, og 1-2 korte samtaler, inget kamerabruk eller MMS...

Dette virker noe snodig!=/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var jeg overhodet ikke klar over!

På min Nokia 3510 med li-ion batteri, har jeg bestandig brukt opp batteriet helt, før jeg ladet det på nytt. Skrur av mobilen, når jeg lader den om natta, og bruker en annen mobil imens.

Så dette er SKADELIG for batteriet?!

Får en SE t610 i posten om noen dager.. Hvordan, skal jeg ladde den på best mulig vis? Lade den i 12 første gangen? 24timer? bruke den HELT ut de 3-4 første gangene, eller er det feil? det er vel li-polymer på den t610 så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...