Krypt0 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hei, er det noen her som har prøvd 24mm F1.8 EX DG ASP Macro på Canon xxD/xxxD? Gode, dårlige erfaringer? Jeg leter etter ett fast vid-vinkel objektiv som jeg senere kan bruke på full format, men som samtidig fungerer bra på 40D huset mitt. Dan. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg kjøpte en slik for noe år siden, men slet med fokus-feil. Prøvde da to-tre andre kopier og de var ikke noe bedre. Jeg endte opp med å kjøpe Canon sin 24mm f/2.8 istedet. Jeg sitter med en følelse at Sigma's 20mm, 24mm og 28mm (alle f/1.8) serie sliter mye på Canon. Dette er en relativt gammel serie og er ikke oppdatert til å passe nyere hus. Det er i hvertfall mitt inntrykk. Nikon folk har ikke like mye problemer med de. Lenke til kommentar
Krypt0 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg kjøpte en slik for noe år siden, men slet med fokus-feil. Prøvde da to-tre andre kopier og de var ikke noe bedre. Jeg endte opp med å kjøpe Canon sin 24mm f/2.8 istedet. Jeg sitter med en følelse at Sigma's 20mm, 24mm og 28mm (alle f/1.8) serie sliter mye på Canon. Dette er en relativt gammel serie og er ikke oppdatert til å passe nyere hus. Det er i hvertfall mitt inntrykk. Nikon folk har ikke like mye problemer med de. Interessant.. Jeg har lest noen tester av denne men da blir den brukt på full format. Takk for kommentaren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå