Gå til innhold

2 Nvidia skjermkort sammen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har 2 skjermkort og lurer på om de kan kobles sammen for bedre ytelse...

Det ene er Geforce 8600 gts og det andre, geforce 9600 gt (begge er da SLI ready)!

Er det mulig og koble de to sammen, eller må det være av samme modell ?

Om de kan kobles sammen, er det bedre og kjøpe et nyere skjermkort med bedre ytelse enn hva Geforce 9600 gt har, eller vil GF9600gt og GF8600gts fungere godt i lag som om det var et bedre skjermkort ?

Isåfall må jeg ha en nvidia SLI bridge kabel... Noen som vet hvor man får tak i det ? Link plz.

Takker for svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har 2 skjermkort og lurer på om de kan kobles sammen for bedre ytelse...

Det ene er Geforce 8600 gts og det andre, geforce 9600 gt (begge er da SLI ready)!

Er det mulig og koble de to sammen, eller må det være av samme modell ?

Om de kan kobles sammen, er det bedre og kjøpe et nyere skjermkort med bedre ytelse enn hva Geforce 9600 gt har, eller vil GF9600gt og GF8600gts fungere godt i lag som om det var et bedre skjermkort ?

Isåfall må jeg ha en nvidia SLI bridge kabel... Noen som vet hvor man får tak i det ? Link plz.

Takker for svar på forhånd:)

Kortene kan allerede "kobles sammen" for bedre ytelse, men ikke med SLI; GPGPU-baserte programmer kan utnytte ekstra skjermkort som er tilgjengelig i systemet, uansett hvilket type kort det. Dog, det er få programmer som kan gjøre dette, særlig av spill, men f.eks. Mirror's Edge kan kjøre fysikken på en GPGPU; må være Nvidia og må kunne håndtere Physx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...