Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger tips til leie av leilighet

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp ang leie av leilighet. Var på vising i sted og følte vi fikk presentert oss veldig bra, men han hadde 8 andre gode alternativer og måtte tenke på det til over helgen.

Det jeg lurer på nå er om det hadde hjulpet hvis vi hadde ringt eller sendt han melding om at vi kan betale 500,-kr mer enn opprinnelige lånetakst slik at vi fikk leiligheten. Tror dere dette ville ha hjulpet? :) Eller setter det oss i ett dårligere lys?

Leiligheten ligger på Frogner, så regner med at han har OK med penger fra før av, men 500,-kr ekstra ville jo vært ett pluss eller er det frekt?

Endret av CarlE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det å betale mer hjelper veldig mye.

første og største tingen en huseier ser på er kroner.

Jeg selv skulle leie leilighet som var satt til 5500kr og jeg sa i fra at vi kunne betale 6000, han skulle ha betenkningstid til over helga men neste dag ringte han meg å sa at vi fikk leiligheten ;)

men det er ikke sikkert alle er slik, kanskje jeg var heldig men jeg kan tenke meg at hele pointet med å leie ut er jo kroner slik at det er nok en ting alle setter ganske høyt ;)

det er ikke frekt, det er din måte å forsikre deg og vise til han at du og har penger og det at du byr mer penger viser og at du er stabil betaler og seriøs leier.

slik jeg ser det finnes det ikke en eneste negativ ting med det ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg. Men hadde jeg vært eier ville jeg sett på det som litt smålig om noen hadde tilbudt 300 kroner over, når leiligheten var taksert til en utleiepris på 12000 i mnd. Kan selvfølgelig hende det fungerer på eier, men tror du burde holde deg til hele og halve beløp, (altså 500, 1000, 1500 osv) når du tilbyr økt leie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...