Gå til innhold

Diverse spm. angående boliglån

Anbefalte innlegg

Saken er vel at selger ofte skal ha 10% av kjøpesummen når kontrakten er skrivi under og resten ved overtagelse som et slags depositum eller noe. Jeg driver selv med dette om dagen og får da 100% lån, men må ha kausjonist på de 10 siste %.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid morsomt på et forum når diskusjonene går att og fram uten at noen sjekker fakta.

Å vise til at minst 10 banker per dagens dato faktisk tilbyr 100% finansiering vil nå jeg hevde er å sjekke fakta (eller i hvertfall sannsynliggjøre hva som er faktum), i en sak der det påstås at dette ikke lenger er lovlig. :)

Men det er klart hvis man som deg finner den teksten som kan være utgangspunktet for "motpartens" misoppfatting er jo det enda bedre.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer muligheten å kjøpe leilighet i Sverige. Jeg har fått innvilget startlån i Norge, men dette kan jo dessverre, men forståelig nok kun benyttes i de kommunen jeg har fått godkjenningen for.

Noen som vet om Sverige har tilsvarende ordninger som kommunale startlån eller andre gunstige lån med bra vilkår? Hva gjør unge med lav inntekt for å komme seg utpå det svenske boligmarkedet?

Glad for svar!:)Thank u.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...