bmyrse Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg har to maskiner (en med XP og en med WIN98), koblet sammen over HUB, som også har tilkobling til modem for internett over kabel-TVnettet. Har forsøkt å opprette nettverk ved hjelp av veiviser i XP, med diskett for maskin med Win 98. Opplyser at XP-maskin skal være hovedmaskin og at Win98-maskin skal koble til internett via denne. Får feilmelding om at veiviseren ikke kunne opprette nettverket. Det går fint å koble til internett med begge maskinene, men når jeg går inn i mine nettverksteder på en av maskinene, finner jeg bare maskinen jeg arbeider på. Har forsøkt å aktiver gjestekonto og deaktivere brannmur til ingen nytte. Da jeg er veldig grønn på dette, håper jeg det er noen som kan hjelpe Mvh Bmyrse Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 caps lock i topicen hjelper ikke mye. les retningslinjene. Lenke til kommentar
slacker Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Her kan du styre og konfigurere til du blir grønn... Har slitt med det samme problemet selv. Enkleste er å installerere XP/2000 på begge PCene, da 98 ikke kommuinserer på samme måte over lokalnettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå