Gå til innhold

BK: Fasade som kunst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er et bra foto?

 

Teknisk sett er det bra - fokus er riktig og alt er skarpt. Komposisjonen er også grei - hadde sikkert gjort det samme. Jeg er ikke sikker på etterbehandlingen - jeg kunne tenkt meg det litt lysere og med mere smell i fargene.

 

Bildet er ikke helt symmetrisk og er plaget av perspektivforvregning, samt litt tønneforvregning. Jeg synes slike motiver må være snorrette, eller så må skjevhetene forsterkes.

 

Men det største problemet tror jeg er at bildet mangler et blikkfang - noe å hvile øyet på. Som en del av en større serie er bildet bra nok, men det vakler litt på egne ben.

 

Beklager at jeg er negativ her, men det er litt fordi jeg tar så mange bilder av den typen selv - og med samme resultat ...

Lenke til kommentar

Hva er et bra foto?

 

Teknisk sett er det bra - fokus er riktig og alt er skarpt. Komposisjonen er også grei - hadde sikkert gjort det samme. Jeg er ikke sikker på etterbehandlingen - jeg kunne tenkt meg det litt lysere og med mere smell i fargene.

 

Bildet er ikke helt symmetrisk og er plaget av perspektivforvregning, samt litt tønneforvregning. Jeg synes slike motiver må være snorrette, eller så må skjevhetene forsterkes.

 

Men det største problemet tror jeg er at bildet mangler et blikkfang - noe å hvile øyet på. Som en del av en større serie er bildet bra nok, men det vakler litt på egne ben.

 

Beklager at jeg er negativ her, men det er litt fordi jeg tar så mange bilder av den typen selv - og med samme resultat ...

Takk, alltid greit med tilbakemeldinger fra andre. Forsåvidt enig :roll:

Lenke til kommentar

jeg anbefaler å klippe bort den øverste balkongen. slik blir bildet mye mer leselig. Dvs lettere å se de små variasjonene som skjer i alle de repeterene mønstrene. Det er dette jeg ser som interessant, at det mangler en pynt (?) på andre nivå, plasseringen av krukkene, den varierende graden av nedrulling på rullegardinene. Når jeg skriver dette inner jeg at det meste av det interessante skjer på andre nivå. Men jeg lurer på om jeg ville ha beholdt første nivå for å balansere bildet vertikalt, er ikke helt sikker.

 

mvh øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...