-Torris- Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hei. Jeg lurte på om noen kunne gi meg ett lite tips om hvordan jeg kan instalere firewire kortet mitt? jeg fikk beskjed i butikken om at det ikke fulgte med drivere til kortet. de sa at windows skulle finne drivere og gjett hva?Ikke F. om den fant noe som helst. prøver å søke på nettet etter drivere, men finner ikke noen ting. hvis du kunne tipse meg om en løsning så hadde det hvert supert! Windows 2000 servicepack 4 IEEE 1394 2 inputs. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvordan Firewire kort har du (merke)? Lenke til kommentar
legofred Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvis windows finner kortet, skal driveren ligge på windows cd'en. Hvis det er et stamdard OHCI-kompatibelt firewire-kort, altså, og det er det vel, siden driver ikke medfølger... Fredrik Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hei, jeg hadde noe av samme problem. Jeg har Windows XP. I XP og 2000 er det innebygde drivere for IEEE 1394 kort. Så det skulle bare være og sett det inn og Windows ordner resten, men oss meg fant ikke XP drivere til korte. Jeg var inne på produsentens hjemme side for å se hva jeg skulle gjøre, men det hjalp ikke hva jeg enn gjorde (hadde to kamerater på besøk også, de har en del mer peil på data enn meg). De fikk det ikke til dem heller. Til slutt la jeg inn hele XP på nytt og gjett hva som skjedde. XP fant brått de rette driverne for korte! Nå fungerer alt som det skal, men jeg vil ikke si meg riktig klok på XP. Jeg trengte riktig nokk en opprydning på HDen :wink: Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Windows er ikke alltid lett å forstå seg på... Kommer kortet opp som ukjent kort eller kommer det ikke noe opp i det hele tatt om "ny maskinvare funnet"? Sjekk uansett at kortet sitter skikkelig i. Det er også noen hovedkort som har RAID eller liknende som deler IRQ med en av PCI portene. Prøv å flytte IEEE1394 kortet til en annen slot og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå