Gå til innhold

hva har politiet rett til å gjøre ang trim? (moped)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat hva galt er det du gjør? Er den trimma eller har du ikke lappen? Eventuellt noe annet. Trimma er det ikke så mye de gjør med, men om du ikke har lappen kan du få to års utsettelse på lappen til både moped og bil.

akkurat nå snakker jeg egentlig om trimma mopeder. hva kan man få i bot med f.eks en person bakpå, turtallsperre/politiknapp eller trim osv.

Endret av Vinkelsliperen
Lenke til kommentar

Hva er en "politiknapp"?

en politiknapp er en knapp som får politiet til å forsvinne :p (not)

Trodde politiet bare kunne avskilte hvis de har med tralle/ ringe til tralla, eller kan bevise at man har trimma.

Er det sånn at man også kan få utsettelse på billappen også hvis man blir tatt for trim med samme moped 2 ganger eller er det bare en "myte"?

Lenke til kommentar

Virker ikke som om snuten bryr seg så mye om mopeder egentlig.. Ble tatt en gang med en bak på da jeg kjørte, ellers kjørte jeg med et gullbelagt aluminiumseffektanlegg, som man godt ser ikke er originalt. Kjørte forbi snuten mange ganger uten at de brydde seg.

Lenke til kommentar

Vel kan ihvertfall si at de har IKKE lov til å prøve sykkelen din, eller be deg starte den og ruse den osv.

Men statens vegvesen har full rett til dette.

Kjekt å huske, før du lar dem prøve.

Om de ikke har lov er en ting, en annen ting er hva de gjør.

Alle jeg vet som er blitt stoppet med moped og politiet får mistanke om trim, så har politiet prøvekjørt uten tillatelse fra eier av mopeden.

Lenke til kommentar

.. Lar dem jo såklart ikke gjøre noe de ikke har rett til å gjøre.

Lite morrotips som "last resort" er å spørre om han har Politi ID for å bevise at han er politi (litt sånn no shit, men rett skal være rett).. en i klassen min kom unna med den siden han hadde glemt det på stasjonen XD

Lenke til kommentar

Protip: Ikke bli stoppa av Vegvesenet og tralla. Da blir det avskilting og 4200,- i bot nesten garantert.

Blir du stoppet av Politiet derimot, har de ikke lov til å prøvekjøre sykkelen din, eller be deg ruse deg etc. Har de mistanke om trim, må de sende deg på visning.

.. med mindre du innrømmer at du har trimmet den, da får du forelegg.

Lenke til kommentar

Ble også stoppet med trim for å ha en bakpå for noen år siden. De sjekka ikke mopeden engang, ga meg bare forelegg for å ha kjørt med passasjer. Han spurte meg også bare om opplysninger på kjøretøyet, merke osv, ba ikke om vognkort, noe som jeg er jævli glad for idag da jeg hadde sprit der og var under 18.

Lenke til kommentar

Jeg satt på en bussstasjon på kvelden etter fest og politiet kom bort til meg og ba meg vise innholdet i posen og legitimasjon. Var over 18 så gikk jo bra. Men har en vennine som ble tatt fra drikken sin og politiet ringte til foreldrene da hun var 17.

Så NEI, det er feil at man kan besitte og drikke alkohol som umyndig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...