FredrikBore Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hei, kjøpte idag mobilt bredbånd fra NetCom for å ha på hytta. Gikk hjem, plugget modemet i og fulgte instalasjonen. Programmet som skulle håndtere modemet virket veldig bra med unntak av en ting. Det går rett og slett ikke ann å trykke på connect! Screenshot: http://cl.ly/ea1ed0696e12757db7c2 Modemet lyser rødt (Feilstatus, eller modem er ikke klart, opptatt med oppstart) når jeg er inne på programmet og lyser blått (aktiv tilkobling via turbo3g-nettverk) når jeg ikke kjører programmet. Har prøvd alle råd som jeg finner på nettet, men ser temmelig hjelpesløst ut. Modemtypen er ZTE MF636. Dette er også valgt i nettverksinnstlinger. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 brukernavn/passord skal vel være netcom/netcom? Lenke til kommentar
FredrikBore Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Lite forandring med det dessverre =/ Men uansett, prøvde nettopp på en windows pc, uten hell. Men oppdaget en feil som gikk igjen på begge. Det står "Limited Service" i hjørnet, dette står uansett hva jeg gjør. Kan det være at modemet er defekt? eller skulle sim-kortet vært aktivert på noen måte? Lenke til kommentar
FredrikBore Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Problemet er løst. Systemproblemer på netcom sin side gjorde at sim-kortet ennå ikke var i databasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå