Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettadapteren kobler ut når jeg kobler til laderen

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg nettop fått pcen min tilbake fra reperasjon og det ser ut som det er flere feil enn det var da jeg leverte den :thumbdown: Første feil er at når jeg har laderen koblet til så skrur nettverksadapteren seg av og når jeg kobler fra laderen så kan jeg fint koble meg til internett... Neste feil er at når jeg er koblet til internett og vil søke etter oppdateringer så får jeg opp error og denne koden: "Code 80072F8F", jeg vet det betyr at jeg ikke har internett connection, men jeg kan fint surfe på nettet på internet explorer etc.. Jeg har prøvd med reinstallering. Jeg bruker en hp pavillion med Windows 7 ultimate.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kan finne ut om Code 80072F8F så har det ikke noe med Internett forbindelsen å gjøre, men heller at PCen tidssone, dato og tid ikke stemmer med Windows Update. Sjekk tidssone, dato og tid, prøv deretter igjen.

Det med nettadapteren kan jeg ikke si noe, har ikke hørt om noe slikt tidligere.

Lenke til kommentar

Ang nett tilgangen som forsvinner, har du sjekket strøm profilen til maskinen din?

De fleste bærbare(jeg antar det er det du har) har programmer som gjør at du enkelt kan bytte mellom forskjellige strømprofiler der du blant annet kan slå av og på nettverkstilkoblingene dine.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men av en eller annen grunn så fungerer plutselig nettadapteren nå :) Men angåene det med tidsone, hva skal jeg gjøre med det hvis det er feilen? Jeg valgte tidssonen med Berlin, Stockholm osv. Er det den rette?

Lenke til kommentar

Bor du i Norge eller i nærheten, så skulle den tidssonen være grei nok den. Og klokken skal jo synkronisere seg med time.windows.com automatisk så jeg skjønner ikke helt det der nei.

Men du kan prøve følgende og se om det hjelper. Start Windows update, klikk på Bytt konfigurasjon, velg deretter Ikke søk etter oppdateringer. Klikk Ok, deretter Fortsett eller hva det nå er som hopper opp og steng Windows Update.

Restart så PCen i Sikker modus, når du er i Windows igjen, åpne Windows Utforsker (ikke sikker, har spansk Windows), finn så mappen C:\Windows\SoftewareDistribution og slett alt innholdet i den mappen. OBS!!! Ikke slett selve mappen, kun innholdet i den. Restart PCen i normal modus, og aktiver Windows update igjen. Mulig dette kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Bor du i Norge eller i nærheten, så skulle den tidssonen være grei nok den. Og klokken skal jo synkronisere seg med time.windows.com automatisk så jeg skjønner ikke helt det der nei.

Men du kan prøve følgende og se om det hjelper. Start Windows update, klikk på Bytt konfigurasjon, velg deretter Ikke søk etter oppdateringer. Klikk Ok, deretter Fortsett eller hva det nå er som hopper opp og steng Windows Update.

Restart så PCen i Sikker modus, når du er i Windows igjen, åpne Windows Utforsker (ikke sikker, har spansk Windows), finn så mappen C:\Windows\SoftewareDistribution og slett alt innholdet i den mappen. OBS!!! Ikke slett selve mappen, kun innholdet i den. Restart PCen i normal modus, og aktiver Windows update igjen. Mulig dette kan hjelpe.

Funket ikke :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...