Gå til innhold

Er det få som spiller på xboks live til vanlig?

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte XBL til Gold i går og gledet meg til å spille på nettet, men gleden ble kortvarig. Det er jo ingen folk der?

Først ute var Aliens vs Predator. Jeg valgte multiplayer, lette på nettet og fant tre kamper. Tre. Ingen av de hadde fulle servere, så vi måtte vente ganske lenge før vi fikk startet. Det var morsomt de få minuttene det varte, men det var ikke lenge før folk sluttet å spille.

Så Red Dead Redemption. Jeg klikket meg inn på multiplayer, ventet en god stund og fikk beskjed om at det var noe feil på linjen til de andre spillerne. Deretter fortsatte den å lete i flere minutter uten noe resultat. Jeg prøvde igjen fire ganger, men hver gang fikk jeg samme feil.

Etter den fadesen gikk jeg over til skate3. Jeg kom meg på nettet, surret rundt i Free Roam og sendte en Team Invite, men byen var helt tom for folk.

Deretter var det Virtua Fighter 5. Etter å ha lett ganske lenge fant jeg en kamp, men fjotten trakk seg før kampen startet. Så var det å lete ganske lenge før jeg endelig fant en ny fyr. Han bare stod i ro, så jeg vant tre runder på rad uten å bli skadet. Tredje fyr jeg sloss mot gav meg en ganske bra kamp i første runde, og jeg var nær med å vinne. I de to siste gruset han meg fullstendig. Jippi...

Så gikk jeg over til Rock Band 2. Jeg lette lenge i flere modus, men fant to spillere til Band Career. De trakk seg etter to sanger. Jeg lette i flere andre modus, men fant ikke flere å spille med.

Til sist var det Guitar Hero: Greatest Hits, Guitar Hero 5 og Guitar Hero: Metallica, i den rekkefølgen. Jeg spilte én sang i GH5 i et band, og en god del sanger med en fyr i GH:M. Bortsett fra det var det ikke folk noen sted.

Er det noe jeg har oversett, eller er det så få folk på nettet? Jeg spilte i seks - syv tida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jeg nok sjekke. Men jeg finner jo folk? Det er bare så utrolig få av dem?

Joda, når man har "strict" på NAT settings så finner man bare andre som har strict og. Er ikke sikkert det er det som er problemet heller. Vet ikke hvor du kan sjekke hva den står på, men du kan prøve å åpne portene til Xbox Live i routeren (google) :p

Lenke til kommentar

Du spiller "feil" spill... prøv med modern warfare 2 så skal du se det er mange tusen online ;)

"Feil spill" og "spill heller MW2" er en selvmotsigelse. :p

Det må jeg nok sjekke. Men jeg finner jo folk? Det er bare så utrolig få av dem?

Joda, når man har "strict" på NAT settings så finner man bare andre som har strict og. Er ikke sikkert det er det som er problemet heller. Vet ikke hvor du kan sjekke hva den står på, men du kan prøve å åpne portene til Xbox Live i routeren (google) :p

Jeg googlet NAT en del, men fant ingenting som viser hvordan jeg sjekker det. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar

Du må sjekke nettverks status i menyen på Xboxen, hvis NAT er open så passerer du testen uten problemer, hvis ikke så har du enten moderate eller strict NAT.

Det er garantert hos deg problemet ligger selv om du sannsynligvis har testet mesteparten av de dølle onlinespillene som ikke akkurat tiltrekker seg mest folk.

Det er ofte det hjelper å bare resette router, så endrer NAT seg til open.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

NAT utgjør kun et problem når man skal koble seg opp mot andre spillere, andre problemer som for eksempel lag er ikke knyttet til NAT-innstillingene. Xboxen har som sagt en rask test som forteller deg om innstillingen er satt korrekt. MS har en supportside til hjelp om du ikke finner frem. Om alt er satt opp korrekt er det vel bare du som har for store forventninger, vel og merke kjenner jeg meg ikke igjen i dine beskrivelser, men det er en kjensgjerning at "dårlige" spill ikke har lang levetid på LIVE.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med nettverket, verken på PC eller xboks, og NAT er aktivert. Det eneste problemet er å finne folk å spille med. Det er ikke engang noe særlig hakking når jeg finner noen å spille med. ;)

Jeg ser du sier at NAT er aktivert, men hør hva vi sier da! Selv om NAT er aktivert så betyr det ikke at det funker som det skal alikevel. Som vi har sagt her flere ganger opererer Xbox (sikkert andre tjenester også) med tre typer for NAT, og det er open, moderate og strict. De to sistnevnte skaper masse problemer når det gjelder å connecte med andre folk på XBL. Du må som sagt sjekke network settings i menyen på xboxen, så får du status.

Har du MW2 så står det også i menyen i lobbyen hva slags NAT setting du har (bare for å sjekke hvis du vil).

Endret av bas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Dette er garantert noe med NAT, den er sikkert strict eller moderate, prøv å få open.

Det samme problemet hadde jeg, men alle spillene du nevner du burde du enkelt finne spillere og flere servere i.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du får også bare opp spillere fra sonen du er i.

Finnes vel 4-5 soner, ikke at jeg husker navnene på de dog.

Underground, casual og hardcore er sikkert en av de.

Det er for å sortere folk etter "interesser" og "nivå".

Finner du ikke noen på ditt nivå, bytt til et annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...