Gå til innhold

Temperatur på GPU på Acer Aspire 5930


rolvs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en laptop, en Acer Aspire 5930 med Nvidia GeForce 9600M GT grafikk-kontroller. GPU`en blir meget varm når jeg bruker ting som krevet mye av grafikk kortet, som spill og video i høy kvalitet. Den kommer fort opp i 90 grader. Hva er trygg maks temperatur for GPU`en? Kan den ta skade av høy temperatur, isåfall hvor høy er det forsvalig at den blir?

 

Takk for svar!

Endret av rolvs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du mener ACER og ikke ASUS :p

 

Jeg har samme maskin. og den ligger normalt på ca 50*c idle, og har maxet den på 95*c på de mest krevende spillene..

 

Ellers ligger den på rundt 75-80*c ved de vanlige spillene jeg driver med..

 

Om du maxer over 90*c ved høykvalitets video, er det nok på tide å rense makina for støv.. Selv får jeg maks 60*c av full HD materiell.

 

Hva bruker du til å måle temp?

Lenke til kommentar

Tror du mener ACER og ikke ASUS :p

 

Jeg har samme maskin. og den ligger normalt på ca 50*c idle, og har maxet den på 95*c på de mest krevende spillene..

 

Ellers ligger den på rundt 75-80*c ved de vanlige spillene jeg driver med..

 

Om du maxer over 90*c ved høykvalitets video, er det nok på tide å rense makina for støv.. Selv får jeg maks 60*c av full HD materiell.

 

Hva bruker du til å måle temp?

 

Ops, beklager mente så kalt Acer Aspire!

 

Har nettop byttet harddisk og passet da på å blåse rent for støv i viften også men det ble ikke noe bedre av det.

 

For å måle temperaturen bruker jeg Speedfan.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg bruker også speedfan, men hvordan kan det ha seg at min maskin er såpass mye kjøligere da?

 

Kan være at du har svidd av eller kommet borti og løsnet slik at kjølepastaen er borte..

 

Hvilken HDD satt du i?

 

har du maskinene kjørende på full ytelse i strømmodusen?

 

Satte inn samme merke som den som satt der, en Western Digital Scorpio 500GB. La forresten også inn Windows 7 i steden for Vista skrapet, og ble meget fornøyd med det.

 

Kjører på full ytelse tror jeg ja. Maskinen har alltid vært sånn, selv da den var helt ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...