Axxxy Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 hei jeg skulle teste noe angående pc-en min noe med noen filer og filnavn osv. (går ikke inn på det nå) også fant jeg ut at dette kun virket vist jeg samlet alle filene inn i en og samme mappe. Det var 1026 (Mappe 1) filer inne i mappen fra før av og jeg hadde 894 (Mappe 2) filer i en annen mappe som jeg gjerne vil kopiere inn til Mappe 1. problemet da blir at jeg ikke husker hvem som tilhører hvem. også lærte jeg er om dagen ett triks i cmd: jeg navigerte til Mappe 1 og skreiv inn: DIR /B /O:N > "Mappe1 Filer.txt" også fikk jeg en .txt fil med alle navnene der. men det blir tungvint og sorter ut / slette alle de 894 filene. og det går sikkert ann å sortere dem i hvilken dato de ble lagt til den mappen, osv. men jeg lurer på først: finnes det ett liknende triks eller ett program som legger til det jeg vil på alle de 894 filnavnene?? Eks. Filene: Maple MG42_bipod MG42_bipod_tag MG42_nobipod microphone minen1 minen1_snow minen2 minen2_snow også åpner jeg programmet og velger at jeg vil ha # først på navnene på filene altså slik: #Maple #MG42_bipod #MG42_bipod_tag #MG42_nobipod #microphone #minen1 #minen1_snow #minen2 #minen2_snow for da kan jeg lett finne ut hvem som hører til i hvilken mappe men så har jeg ett spørsmål til. når jeg skriver i ett enkelt .txt dokument så hver gang jeg trykker på enter, går den til neste linje.. men når jeg lager tabeller / programerer enkle ting der, så vil jeg heller kopiere det som står loddrett. og vist jeg prøver å markere så blir alt markert, Eks: hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei men jeg vli kun kopiere det som står her: hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei hallo - hei Dette ble litt vanskelig å forklare men jeg håper noen kan svare. Vist dere kommer opp med andre løsninger så hadde det vært fint, men jeg ville først og fremst gått for dette. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Skjønner ikke hvor du vil hen? Er det batch rename du tenker på? Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Hah! googlet batch rename, og det funket Takk ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå