Boosas Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hei Er det mulig å legge til en timer på nettsiden din, hvor designet forandrer seg? Altså min ide er at nettside skal av seg selv skifte designet etter årstidene, mer eksagt på vinteren blir designet skiftet om til vinter-stemning med snø og is, på høsten skal siden få stemning om løv osv. Selve designet skal jeg greie selv. Men er det mulig å få dette til, altså rundt november måned så skifter nettsiden av seg selv tema, og dermed om blir om til vinter? Hvis dårlig forklart så skal jeg prøve å forklare bedre Takker på forhånd Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Du kan jo f.eks lage en cron-jobb på webserveren, som skifter ut css'en din på bestemte datoer. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 kan du ikke lage et php script? <?php if($dato = "Sommerdato") { echo "sommer.css"; } elseif($dato = "Vinterdato") { echo "vinter.css"; } elseif($dato = "Høstdato") { echo "host.css"; } elseif($dato = "Vårdato") { echo "Vardato"; } ?> Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Ganske trivielt å sette inn elementer med javascript også... Quick and dirty på gamle måten (finnes sikkert et snedig jQuery for dette) var filnavn = CssNavnFraDato(); // må lage funksjon som returnerer navnet, ex 'sommer.css' nå. var link = document.createElement('link'); link.type = 'text/css'; link.rel = 'stylesheet'; link.href = filnavn; document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(link ); Endret 4. juni 2010 av MailMan13 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Kode for å finne ut hvilken måned det er, med javascript. function thisMonth() { var getDate = new Date(); var months = ["Januar", "Februar", "Mars", "April", "Mai", "Juni", "Juli", "August", "September", "Oktober", "November", "Desember"]; return months[getDate.getMonth()]; } Returnerer en string med hvilken måned det er. Da kan du bare gjøre noe slik(ikke testet). var stylesheet = document.getElementsByTagName("head")[0].childNodes[ /* Hvilken node ditt stylesheet er */ ], mnd = thisMonth(); if(mnd === "Mai") { stylesheet.href = "css/sommer.css"; } else if(mnd === "September") { stylesheet.href = "css/host.css"; } else if(mnd === "November") { stylesheet.href = "css/vinter.css"; } Osv.. Noe sånt no.. Endret 5. juni 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Eg hadde nok velt PHP versjonen, då tida vart bestemt av tjenaren og ikkje brukaren. Eg vil egentleg kalle det eit problem om brukeren berre kan endre dato til ein anna måned og få opp eit heilt anna stilsett. Men det er meg då. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Helt enig, dessuten mye enklere vil jeg tro Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) PHP-versjonen krever PHP da... (ugh) Installere PHP for å få til noe såpass trivielt er jo *litt* overkill vil jeg si. Endret 8. juni 2010 av MailMan13 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 De fleste servere har vell PHP installert fra før av, har de ikke? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå