Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny pc, starter helt fint, slår seg av igjen.

Anbefalte innlegg

Hei, I dag satt jeg sammen den helt nye maskien jeg kjøpte dra komplett. Alt gikk helt fint, jeg fikk montert alle komponentene og puttet alle kontakter dit de sku, pcen startet helt fint, jeg fikk installert windows 7 helt uten noe trøbbel. Så sjer det, rett etter en omstart etter en oppdatering og jeg skulle sette inn den cden som fulgte med hovedkorte slår pcen seg av. Lyset på kabinettet sluttet og lyse, maskinen ville ikke starte igjen da eg trykket på knappen. Jeg dro ut stikkontakten og puttet den i en annet støpsel, pcen starter igjen(Sikkringen gikk ikke). Så etter ca 1 min etter den var kommet til desktopen igjen sjer det samme igjen. Jeg opnet maskinen, CPU kjøleren føles ikke varm, heller ikke sjermkorte. Strømforsyningen var derimot litt varm, men ikke ubehagelig og holde på.

Her er min strømforsyning (650W):

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593202

Ellers i maskinen har jeg:

AMD Phenom II 965 black edition 3,4 Ghz Prossesor

ATI Radeon HD 5850 XFX

4 GB ram fra Ballistix 1333Mhz

Gigabyte GA-770T-USB3 (https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589200)

Tusen takk på forhand :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som at CPU blir for varm, selv om du sier at kjøleren ikke kjennes varm ut når du tar på den. Det kan ha sin enkle forklaring at du ikke har hatt på termisk pasta på CPU, eller at du har hatt på for mye. Begge deler kan føre til at CPUen blir for varm og PCen slår seg av fordi varmen blir ikke ledet til kjøleren godt nok.

Du kan prøve to ting, laste ned og installere HWMonitor, men det kan jo hende at det ikke er mulig hvis PCen slår seg av etter ca 1 minutt.

Eller du kan jo inn i BIOS og sjekke CPU temperatur som du finner i PC Health Status. Dette gjør du når du starter PC, trykk Delete tasten for å komme inn i BIOS, gå til PC Health Status og la PCen stå på og se hvilken temperatur CPU har.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Ikke lett å huske alt nei, Bare husk på at det skal et VELDIG tynt lag på CPU. Ha på en klatt på størrelse met et middels stort riskorn, smør det utover med noe, et plast kort ala bank kort er fint å bruke.

Det vil nok gjøre susen tenker jeg. :new_woot:

Edit: Glemte en ting da, vanligvis kommer jo CPUene med ferdig pasta påsatt. Litt rart hvis din CPU ikke hadde det da.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...