coolengan2002 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hjelp meg å google litt her, men saken er som følger. Naboen har satt opp en stor container på min parkeringsplass på min eiendom i forbindelse med at han flytter. Dette viste jeg ikke noe som helst om, før jeg kom hjem fra jobb i dag, og den sto der. Resultatet er at utsikten fra stuevinduet er som følger; http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs328.ash1/28576_10150188473015790_838620789_12844707_1368830_n.jpg Og jeg må finne alternativ parkeringsplass til bilen min. Har jeg krav på noe kompensasjon for dette? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Håper du setter foten ned og ikke godtar dette, fy så frekt. Nei, han har selvfølgelig ingenting og gjøre på din eiendom. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg vil tro du kan be ham punge ut etter eget hjerte evt. få noen til å fjerne containeren for hans regning. Siden han uansett skal flytte så er det jo ikke noe vits å forsøke å opprettholde et godt naboforhold. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Om det er i forbindelse med flytting så er det vel begrenset hvor lenge den skal stå der. Om det er snakk om ut dagen eller til utpå formiddagen i morgen eller noe slikt så hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. Om den derimot skal bli stående i flere dager så ville jeg ringt naboen og prøvd å komme frem til en minnelig løsning. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Flytting foregår gjerne bare over et par dager, da, og så er du kvitt fyren for godt. Vil du virkelig dra det ut enda lengre med å begynne å krangle om å fjerne containeren? Endret 4. juni 2010 av Bytex Lenke til kommentar
coolengan2002 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Har feelingen på at den fort kan bli stående der ei ukes tid ja.. Men vil ikke legge meg for hat for noen, jeg vil bare vite om jeg har krav på noe... Alt som er gratis, er bra - Pappaen min hehe Endret 4. juni 2010 av coolengan2002 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Kan du ikkje berre ta naboen sin parkeringsplass i mellomtida? Er uansett begrensa kor mykje energi det er vært å legge opp i dette om det bare varer nokre få dagar før naboen har flytta og er borte vekk. Er også usikker på korleis du skal gå fram om du skal flytte konteineren for naboen si rekning. Hadde naboen parkert bilen sin på din eigendom så kunne du ringt etter tauebil og flytta bilen for eigaren si rekning. Dette fordi eigaren då må betale rekninga før han/ho får igjen bilen sin og om dei nektar å betale så tar tauingsselskapet inn sine utgifter ved å selge bilen. Men det blir ei anna sak når det er snakk om ein leigd konteiner sidan naboen då ikkje har eit eigerforhold til konteineren. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg vil tro at flyttinga bare vil ta enda lengre tid om du begynner å bråke med den containeren. La fyren bli ferdig og komme seg vekk. 2 Lenke til kommentar
ryback Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Et annet alternativ er jo å få kjørt containeren bort når den begynner å bli full. Få et firma til å kjøre den til pappaen din feks. Bare pass på at det skjer når naboen ikke er hjemme. Når naboen spør hvor containeren ble av så er det jo bare å spille dum. Så kan du og faren din dele byttet. "Alt som er gratis, er bra" 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Så kan du og faren din dele byttet. I den grad ein stjålet kontainer full av skrot og søppel kan kallast eit bytte. Lenke til kommentar
coolengan2002 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Haha, men nok OT her. Jeg tror jeg i første omgang går å spør hvor lenge den skal stå. Finner jeg svaret urimelig så ber jeg heller der og da om en enkel økonomisk kompensansjon, som f.eks. 100 kr/dagen Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 pass på at containerene ikke skraper ikke asfalten/flisene i oppkjørselen din da. beistene der veier mye og kan lett lage merker. Lenke til kommentar
coolengan2002 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Om du ser på bildet i førsteposten så ser man at jeg har desverre grusoppkjørsel.. :/ Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 I den grad ein stjålet kontainer full av skrot og søppel kan kallast eit bytte. Hva får deg til å tro at containeren inneholder skrot og søppel? Ut fra typen container som er avbildet, så vil jeg heller si at den inneholder alle naboens møbler, hvite- og brunevarer, etc etc. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Veldig frekt av naboen at han ikke har spurt deg først. Syntes du burde konfrontere han med det, å spørre hvor lenge han mener den skal stå der. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 I den grad ein stjålet kontainer full av skrot og søppel kan kallast eit bytte. Hva får deg til å tro at containeren inneholder skrot og søppel? Ut fra typen container som er avbildet, så vil jeg heller si at den inneholder alle naboens møbler, hvite- og brunevarer, etc etc. Kanskje slutte å gjette på innhaldet i containaren? Kan ikkje bli stort meir offtopic. Personleg hadde eg krevd leie med trussel om å låse containaren. Hvertfall en 500 kr/dag, så lærer han kanskje til neste gong. Lenke til kommentar
coolengan2002 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Hah, var å snakket med han nå, og ting hadde sin naturlige forklaring. Han hadde forespeilet seg en plass for containeren, men der nektet selskapet å sette den fra seg, pga. større kjøretøy ikke kunne komme forbi. Er et lite boligfelt så det er ikke noe som skjer, noen gang egentlig, men brannbiler må kunne komme seg forbi, så da måtte den settes på en annen plass. På parkeringsplassen min var da mest fornuftig for at de ikke måtte bære seg ihjel. Jeg var ikke hjemme da han skulle spørre, og nabodamen over meg sa at han kunne sette den der den står nå, så skulle jeg få benytte hennes parkeringsplass i stedenfor (hun har ikke bil) Også lovet han at containeren skal være borte på mandags morgen. Så da er det vel greit da 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hah, var å snakket med han nå, Ja, det er ofte den rette tingen å gjøre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Mener du at alt dette peset var FØR du snakka med duden? Jeeeez louise. Folk må lære seg å kommunisere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Folk er rare...skal lage masse styr på et forum FØR man går og snakker med naboen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå