VoO0m Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Oki! Vi har som sagt fått forberedelsen for eksamen, og Casen er Mekanisk verksted. Det er garantert att vi kommer til å få Varmekabel og Sikkringsskap, Og det vi har fått oppgitt av kurser er Kurs 1 : to polet 16A Lys i Verksted hall Kurs 2 : topolet 10A Lys og varme bad, gang, vindfang , utelys Kurs 3 : Trefase 3,5kW Ventilasjonsvifte i verksted cos = 0.8 Kurs 4 : Trefase 3kW Løftebukk i verksted Kurs 5 : Trefase 5kW Transport bånd i verksted Kurs 6 : trefase 2kW Verkstedport Sååå Det eg egentli lurer på er , Forsåvidt alt inna for Sikringskap, Hvordan kobler man det opp etter forskrifter og normer. i henhold til et mekanisk verksted og i forhold til kursene. Og inna for varme kabel så får vi nok alt fra Areal av rommet til senteravstand på kabel. Varmeeffekt/Km2 osvosv. : D Og det sliter eg litt med : ) noen som gidder å hjelpe litt ? Vi har 3timer på elenergi Og 2 på data eller automasjon men disse faga går grett bare litt i tvil med varmekabel og sikringskap Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Kommer opp til eksamen på fredag neste uke selv, forbredelse på onsdag og torsdag. IT/TN skap? Hvis du har IT skap husk dobbelisolerte ledninger i målesløyfen (mellom hovedsikring og kursene). Ettersom det er et verksted kan det jo hende du får bruk for IP 44 utstyr, men det er bare og sette en liten fotnote ang. vann og lignende i verkstedet og bruke vanlig utstyr. Lag ferdig alt av dokumentasjon for hver eneste kurs i forveien slik at du slipper det på eksamensdagen. Ang. varmekabel kan du jo se nexans sine sider... (Nexcalc beregning av varmekabel) Gjør alt av utregning osv. for deg. Lykke til Lenke til kommentar
VoO0m Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Kommer opp til eksamen på fredag neste uke selv, forbredelse på onsdag og torsdag. IT/TN skap? Hvis du har IT skap husk dobbelisolerte ledninger i målesløyfen (mellom hovedsikring og kursene). Ettersom det er et verksted kan det jo hende du får bruk for IP 44 utstyr, men det er bare og sette en liten fotnote ang. vann og lignende i verkstedet og bruke vanlig utstyr. Lag ferdig alt av dokumentasjon for hver eneste kurs i forveien slik at du slipper det på eksamensdagen. Ang. varmekabel kan du jo se nexans sine sider... (Nexcalc beregning av varmekabel) Gjør alt av utregning osv. for deg. Hei er det er Lykke til ja takk for det med varmekabel trur ikkje vi har lovt å bruke ferdig beregna osv, for vi for garantert spørsmål om å forklare hvordan vi fant formler osv tipper eg da... Med tanke på sikringsskap Må du har dobbelt isolert vist man setter inn jordfeilbryter/vern foran overbelastningsvernet? eller bare eg som surrer? : ) Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Har du jordfeilbryter forran trenger du ikke dobbelisolerte ledninger. Men det er jo og kaste penger i dass (tenk økonomi, ettersom sensor kan trekke deg for dette) med tanke på at sikringene til kursene har jordfeilbryter. ps. send meg heller en mld på forumet hvis det er noe mer. Ettersom jeg driver med eksamen selv (ble jo selvfølgelig trukket opp i engelsk muntlig i går...!) Endret 5. juni 2010 av Camorack Lenke til kommentar
VoO0m Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Jepp gjør nok det:) er jo så sinnsykt mye å gjør på bare 5 timer:) Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Vi har bare 4 timer (+15min på en sluttkontroll) på selve eksamensdagen. Blir stress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå