Donkyball Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hei Pcen min starter ikke lenger. Prøvde i dag å installere windows 7 og endelig bli ferdig med vista. Først skulle jeg formatere pcen tenkte jeg og så starte opp fra dvdromen og installere windows 7. Lenge siden jeg har formatert og var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre det, men mente å huske at det skulle dukke opp et alternativ under oppstarten når jeg trykket en tast for formatering. Jeg endte visst med å starte opp fra dvdromen og den spurte om jeg ville installere windows 7, men jeg svarte nei siden jeg ville formatere først. Det skjedde et eller annet klikk så jeg restartet, men nå vil ikke pcen starte opp lenger. Jeg trykker på start så setter vifta igang men det skjer ikke mer. Jeg kan trykke kontroll+alt+delete så blinker det en strek øverst til venstre, men så forsvinner den og ingenting skjer. Then what to do??? =P Aner ikke hva jeg skal gjøre nå Trenger jeg en eller annen nødoppstart-cd? Fint med raskt svar for føler meg litt lamma uten pcen. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 ta ut batteriet til pc'n og la den ligge litt uten batt 1-2 min.. og prøv igjen du kan formatere hardiskene før du instalerer windows 7 inne i windows 7 instaleringsprogrammet. (når den starter fra dvd. ) Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Takk skal prøve på det Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Det gikk ikke =/ Tok ut lader og batteri i sikkert en time, men akkurat samme problem fortsatt Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 les i manualen for fremgangsmåte for å resette bios. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ta ut batteri og AC-adapteret så ingenting er koblet til maskinen. Hold inne powerknappen i 20 sekunder. Sett så i kun AC-adapteret og slå på maskinen. La batteriet ligge ute. Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Ta ut batteri og AC-adapteret så ingenting er koblet til maskinen. Hold inne powerknappen i 20 sekunder. Sett så i kun AC-adapteret og slå på maskinen. La batteriet ligge ute. Hva skjer da? =P resettes biosen? prøver det jeg Endret 5. juni 2010 av Donkyball Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Ta ut batteri og AC-adapteret så ingenting er koblet til maskinen. Hold inne powerknappen i 20 sekunder. Sett så i kun AC-adapteret og slå på maskinen. La batteriet ligge ute. Hva skjer da? =P resettes biosen? prøver det jeg ..og ingenting skjedde =( prøve å leite fram en manual på nettet. Aner ikke hvor manualen har blitt av etter diverse oppussing Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Det her var noe skikkelig drit. Det som altså skjer er: Jeg trykker start, powerknappen lyser blått som vanlig, det høres ut som pcen starter som vanlig med at vifta starter og alle andre vanlige lyder, skjermen går fra å være litt grønnaktig sort som den pleier å være når den er avslått, til å bli mer blåaktig sort med en hvit skrivestrek øverst til venstre som blinker et par ganger, men så skjer ingenting mer. Den står bare sånn og vifta snurrer, det blå lyset på powerknappen lyser, men ingenting mer skjer. Har prøvd å trykke alle mulige knapper, spesielt F2, F8 og F12 under oppstart, men den reagerer ikke. Det som gjorde at den ble slik var at jeg prøvde å installere windows 7, jeg endra i biosen slik at den skulle boote fra cdromen, så var det noe klikk som skjedde, jeg resatte pcen og så ble den som det her. Fortsatt mottagelig for tips =D Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 prøvd å la den stå å surre en stund? er vell heller ikke helt umulig at du har klart å ødlege hardisk eller dvd-drev. så du kan prøve å starte pc'n uten hardisk og dvd-rom. Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 prøvd å la den stå å surre en stund? er vell heller ikke helt umulig at du har klart å ødlege hardisk eller dvd-drev. så du kan prøve å starte pc'n uten hardisk og dvd-rom. Har ikke latt den stå så veldig lenge. Noen minutter kanskje. Lar den stå nå en stund. Det er en bærbar pc og er det ikke litt knotete å ta ut hd og dvdromen da? Det er vel ikke dumt å nevne at jeg var uheldig og mistet pcen i bakken for litt over et år siden. Kan det være at den har tatt kvelden nå da? Holder det da å bare kjøpe ny harddisk? Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Har merket nå at dersom jeg trykker ctrl+alt+delete går skjermen fra å være sort/mørkeblå (som når pcen er på) til å bli sort/grønn (som når den er avslått), så tar det et par sekunder før skjermen slår seg på til å bli sort/mørkeblå med en skrivestrek blinkende 2-3 ganger øverst til venstre før den forsvinner. Så skjer det ingenting. Jeg kan trykke ctrl+alt+delete så mange ganger jeg vil og det samme skjer hver gang (det jeg nå beskrev med at skjermen slår seg på). Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Er fortsatt like lost. Prøvde å installere linux ubuntu på minnepenn og satt den i pcen før oppstart for å se om jeg klarte å boote derfra, men det skjer fortsatt ingenting. Hvis jeg putter inn en cd begynner den å snurre som den skal, men det skjer ingenting mer. Er det noe annet jeg kan prøve ut??? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 ja, som sakt tidligere... ta ut hardisk og dvd drev. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Kan være harddisken. Prøv å ta ut harddisken, ellers så kan du bare levere tilbake PCen og klage. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hvis PC-en er under 2 år, bryter man garantien om man åpner den selv, så vær forsiktig slik at det ikke syns! Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 kommer du inn i command prompt? en mulighet er jo rett og slett å prøve å koble en annen pc på din pc og formatere den eller ordne det den veien da Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Vært litt stress med skole i det siste så har måttet vente litt med problemet. ja, som sakt tidligere... ta ut hardisk og dvd drev. Ok. Hvorfor dvd-drevet? Kan det ha blitt ødelagt samtidig med harddisken? Hva skal skje hvis jeg klarer å starte pcen uten harddisk og dvd-drev? Kan være harddisken. Prøv å ta ut harddisken, ellers så kan du bare levere tilbake PCen og klage. Skal prøve. Hvis PC-en er under 2 år, bryter man garantien om man åpner den selv, så vær forsiktig slik at det ikke syns! Ok. kommer du inn i command prompt? en mulighet er jo rett og slett å prøve å koble en annen pc på din pc og formatere den eller ordne det den veien da Er ikke så rev i pc, hvordan kommer jeg inn i command prompt? Jeg kommer ihvertfall ikke inn i biosen. Hvis jeg skal koble en annen pc på den, blir det ikke mye knot med skruing da siden det er en bærbar? Eller hvordan tenker du? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 det er symboler under pc'n som viser hvilke skruer som er til hva. 3 runderinger betyr hdd. og en litt sånn rar 5 kant betyr skrue til dvd. seff trenger du ikke å ta ut begge samtidig. men om den ikke starter etter at du tar ut hdd, så prøver du dvd. og etter det kan du prøve å ta ut ram. om du har garanti på maskina, så kontakter du stedet du kjøpte den og så får du fremgangs måte for garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå