Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ja alle spilla jeg spiller fryser enten med en gang eller etter en stund når jeg har spillt, dette skjer bare i spill ikke når jeg driver med surfing på nettet osv... jeg har heller ikke lagt merke til om at pc'en fryser i 3Dmark testene, bare spill. hva kan dette skyldes? har Catalyst 3.4 har den siste biosen til asus hovedkortet mitt, alt er oppdatert. jeg har en Chiftec strømforsyning på 360 watt, og jeg har to 80X80X25mm enermax vifter i kabinettet en i døra og en bak. når maskinene fryser og vis jeg trykker på der det er merka av en windows logo på tastaturet eller hva det en nå ser ut som så skal maskinen gå tilbake til skriverbordet, men det går jo ikke siden maskinen har fryst men etter at jeg har trykka på den knappen og venter litt så blir skjermen min helt grå, med masse skrul i, det eneste jeg kan gjøre er å starte maskinen på nytt. akkurat nå spiller jeg for det meste Hulken på pc. også når dette skjer så henger enten lyden seg opp eller så forsetter lyden bare. håper noen kan hjelpe meg, takker for svar på forhånd (edit: sikkert en del feil i skirvingen men bare overse det er dere snille.) Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Det kan være lydkortet?Har du eget lydkort.Har hovedkortet også lydkort intergrert?Riktige driver til lydkortet? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 ja det er intregert i Hovedkortet i drivere til lydkortet er riktig for det var den som fulgte med CD, plus jeg har den siste til lydkortet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Åpne datamaskinen og sjekk om vifta på grafikkortet fungerer. Det skjedde med mitt gamle Geforce2-kort, vifta bare slutta å gå plutselig, eller den gikk veldig sakte. Sikkert et kulelager som røk. Da kræsjer maskinen med en gang CPU'n på kortet går varm. Man får kjøpt ny vifte til rundt 100-lappen. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 DU har alltså kun et lydkort? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Åpne datamaskinen og sjekk om vifta på grafikkortet fungerer.Det skjedde med mitt gamle Geforce2-kort, vifta bare slutta å gå plutselig, eller den gikk veldig sakte. Sikkert et kulelager som røk. Da kræsjer maskinen med en gang CPU'n på kortet går varm. Man får kjøpt ny vifte til rundt 100-lappen. Det heter faktiskt GPU. Til trådstarter: Dette skjer en med meg og Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 jeg har bare 1 lydtkort ja, og det er intregert på hovedkortet mitt, skjermkort vifta går som bare det, hva kan dette være tro? hmm Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 enda en ting, kortet mitt var på testing på komplett der jeg kjøpte det for 3 dager siden, dem sa at det IKKE var noe feil med skjerkortet. så det må vel være noe annet? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 For meg høres det ut som overoppheting av skjermkortet, hvordan er tempraturene dine?(cpu, chassis, gpu/vpu) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 vent litt så skal jeg sjekke CPU og Hovedkortet, med skjermkortet vet jeg ikke hvordan jeg kan sjekke, jeg har 2 enermax vifter i kabinettet en i døra og en bak. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Sett ned innstillingene for grafikk kortet? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Hovedkortet mit er på 32 Grader når maskina starta opp nå. CPU min er på: 37-38 grader når maskina starta opp nå. Skjerkortet vet jeg ikke hvordan jeg skal få sjekke så det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 kan det kansje være noe med drivern? kansje vis jeg bytter til Omega 3.4 kansje det blir stabilt da når jeg spiller? eller ja hva tror dere? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 men husk, detter skjer BARE i spill, ikke 3Dmark. hva i HULESTE navn kan dette være? Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Sjekk/bytt RAM. Hver gang jeg har hatt problemer som du har, så har de løst seg ved at jeg har byttet RAM. Skader ikke å prøve!? Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hadde samme problem på min pc. Fikk aldri løst det i xp, men etter å ha installert 2000 for andre gang og sjonglert litt med driverne så funker det nå. Innstalerte først sapphire sine 3.4 drivere for så å installere ati sine 3.2 pba drivere oppå disse igjen. Det er med all sannsynlighet et driver problem, så prøv forskjellige drivere, det er det beste jeg kan komme på. Lenke til kommentar
güner Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ja alle spilla jeg spiller fryser enten med en gang eller etter en stund når jeg har spillt, dette skjer bare i spill ikke når jeg driver med surfing på nettet osv... jeg har heller ikke lagt merke til om at pc'en fryser i 3Dmark testene, bare spill.hva kan dette skyldes? har Catalyst 3.4 har den siste biosen til asus hovedkortet mitt, alt er oppdatert. jeg har en Chiftec strømforsyning på 360 watt, og jeg har to 80X80X25mm enermax vifter i kabinettet en i døra og en bak. når maskinene fryser og vis jeg trykker på der det er merka av en windows logo på tastaturet eller hva det en nå ser ut som så skal maskinen gå tilbake til skriverbordet, men det går jo ikke siden maskinen har fryst men etter at jeg har trykka på den knappen og venter litt så blir skjermen min helt grå, med masse skrul i, det eneste jeg kan gjøre er å starte maskinen på nytt. akkurat nå spiller jeg for det meste Hulken på pc. også når dette skjer så henger enten lyden seg opp eller så forsetter lyden bare. håper noen kan hjelpe meg, takker for svar på forhånd (edit: sikkert en del feil i skirvingen men bare overse det er dere snille.) Pakk maskinen godt inn i et ullteppe, da fryser den ikke mere. Det gjorde jeg med min.. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 jeg skal først nå prøve meg fra med catalyst 3.1 og omega 3.2 og omega 3.4 og kansje prøve sapphire sine catalyst 3.4 osv osv... takker for alle svar, vis jeg ikke får løst dette så vil dere høre fra meg igjen Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ja jeg har det samme problemet og trenger hjelp så bare skriv du remy hvis du finner ut av det. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 ja jeg har det samme problemet og trenger hjelp så bare skriv du remy hvis du finner ut av det. jeg tror jeg kansje har funnet det ut, omega 3.4 ser ut til å fikse dette, pc har ikke fryst enda mens jeg har spillt hulken værtfall. men jokki? fryser maskina di i 3Dmark og eller? for maskina mi frys bare i spill, ikke i 3Dmark så derfor lurer jeg. men omega 3.4 ser ut til å gjøre susen, men vis det plutselig skulle fryse igjen så er det bare å teste andre drivere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå