Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

QHYMK is compressed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bla.a derfor jeg ber om skjermbilde. Hender slike meldinger blir feil gjengitt.

Når jeg skrur på maskinen kommer teksten opp, jeg får ikke igang Windowa engang. Bare beskjed ok at jeg kan trykke ctrl. alt. del. for å starte på nytt.Og da gjentar alt seg igjen......

Lenke til kommentar

Men det er litt merkelig at du er den eneste i verden som har denne feilmld iflg google..vanligvis kan man søke opp rare feilmeldinger og få hundrevis av google-treff på samme melding..sikker på at det ikke står noe mere enn bare det lille der? Hvor skjer det? Før den laster windows? Med en gang du slår på PC'n? Vi trenger litt mere kjøtt på beinet for å hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Men det er litt merkelig at du er den eneste i verden som har denne feilmld iflg google..vanligvis kan man søke opp rare feilmeldinger og få hundrevis av google-treff på samme melding..sikker på at det ikke står noe mere enn bare det lille der? Hvor skjer det? Før den laster windows? Med en gang du slår på PC'n? Vi trenger litt mere kjøtt på beinet for å hjelpe deg :)

Når jeg trykker power og skjermen kommer på og harddisken lyser er det eneste jeg får opp :

QHYMK is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart

Jeg kan bruke F2 og F12 , F8 som er sikkerhetsmodus virker ikke......

Lenke til kommentar

Jeg må gjette litt.

Jeg antar at BIOS fungerer før denne meldingen kommer ("Jeg kan bruke F2 og F12"). 

Så da er dette mest sannsynlig en melding fra disken som booter. Siden "QHYMK" ikke finnes så antar jeg at meldingen egentlig er "BOOTMGR is compressed". Dette er en melding som finnes i bootrecord.

Håper du har en Windows DVD tilgjengelig? Men det er vel ikke vanlig når man kjøper merkevare. Da kan man laste ned og lage sin egen Startup Repair disk. http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/

Så prøver du en repair: http://en.kioskea.net/faq/4525-windows-vista-and-7-bootmgr-is-compressed

Men så er jo spørsmålet hvorfor det står "QHYMK" og ikke "BOOTMGR". Kan gjette på at bootrekord er korrupt, kanskje pga en diskfeil. Så det er mulig at disken må byttes hvis ingenting annet virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...