NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hei, jeg er intressert i HTML, CSS..PHP, java, jeg kan litt html og bitte litt CSS. Sånn konkret, hva burde jeg virkelig starte med, jeg har et mål, som er ast jeg skal kunne HTML, CSS, og PHP, innen sommer ferien er ferdig, men er ikke helt motivert, vet ikke hvorfor, har lyst på at noen kan lære meg...Jeg vil virkelig bli Webdesigner. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Definer "kunne HTML, CSS og PHP". Dette er ikke noe som er fullært over natten, det tar gjerne mange år før man klarer å utvikle et skikkelig PHP-script for eksempel, at du skal kunne dette til sommerferien er ferdig er nok litt vel optimistisk. Om du ikke er motivert så tidlig en gang, vil jeg ikke tro dette er jobben for deg. Jobben som webdesigner/utvikler krever mye motivasjon samt. tid. Er du ikke noe motivert nå, hva tror du du er om 10 år? 20 år? 40 år? Om du allikevel ønsker å prøve deg, så sats på ASP/PHP (m/database) og Javascript, det er som regel der det er penger å hente. 2 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Definer "kunne HTML, CSS og PHP". Dette er ikke noe som er fullært over natten, det tar gjerne mange år før man klarer å utvikle et skikkelig PHP-script for eksempel, at du skal kunne dette til sommerferien er ferdig er nok litt vel optimistisk. Om du ikke er motivert så tidlig en gang, vil jeg ikke tro dette er jobben for deg. Jobben som webdesigner/utvikler krever mye motivasjon samt. tid. Er du ikke noe motivert nå, hva tror du du er om 10 år? 20 år? 40 år? Om du allikevel ønsker å prøve deg, så sats på ASP/PHP (m/database) og Javascript, det er som regel der det er penger å hente. Så, hvordan skal jeg starte med ASP/PHP? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Tutorials for eksempel? Et tips: Google it! Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Tutorials for eksempel? Et tips: Google it! kan dere ikke starte med å fortelle meg hva ASP er? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Se her, was it that hard? Endret 4. juni 2010 av Eksentron 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 lol, jeg kan det også, men vi tar det etter skoletid, svarer tilbake rundt kl 13:00. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 ASP er et serversidespråk utvilket av Microsoft, den nye standarden heter aspx. ASP sammenlignes mange ganger med PHP, og benyttes ofte i større windowsbaserte prosjekter. Jeg vil anbefale at du lærer deg PHP istedenfor ASP til du evnt har behov for ASP. Som web-designer vil du neppe få behov for å lage såpass store og omfattende løsninger til at ASP er foretrukket over PHP. PHP har også større platformstøtte. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Tjener man mye vis man lærer seg ASP/php..hvilket yrke bruker ASP..? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 ASP brukes i samme yrket som hele denne tråden omhandler, altså webdesigner/webutvikler. Derav Doh! Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Noe gratis/billig kurs i sommerferien om dette? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Vanskelig å vite, spesielt uten at du oppgir hvor du bor. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Vanskelig å vite, spesielt uten at du oppgir hvor du bor. Bor i oslo, stovner bydel xD Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Ta en utdanning innen web du... Du får neppe en webdesignjobb før du er minst 18 uansett.. Skjønner ikke hvorfor du har så dårlig tid på dette... Skaff deg noen bøker, les på nettet osv... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Da får noen andre svare på det, vet dog at IT-akademiet har nettbaserte kurs, hvor gode disse er kan jeg dessverre ikke svare på. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Ta en utdanning innen web du... Du får neppe en webdesignjobb før du er minst 18 uansett.. Skjønner ikke hvorfor du har så dårlig tid på dette... Skaff deg noen bøker, les på nettet osv... Utdanning innen web? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Ecademy, nki/NITH, HiBu osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå