Gå til innhold

Kor e alle heltar hen?


Anbefalte innlegg

Det hele bunner og grunner i at vi vil ha det nye og beste uansett. Om det er forsvarlig eller ikke har ikke så mye og si, forbrukere er skremmende lite reflekterte. Noe blant annet Apple har skjønt.

 

I see what you did there

I don't, can you help me?

 

I mitt hode leste jeg "Om det er forsvarlig eller ikke har ikke så mye og si, forbrukere er skremmende lite reflekterte. Noe blant annet Apple har skjønt." som om det skulle stå: "Apple spyr ut nye modeller som ingen trenger, for de vet at alle kundene deres er idioter og totalt uvitende om at de blir lurt."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jo vært en ganske stødig oppgang i kvalitet på speilreflekskameraer de siste årene, kanskje teknologien ahr stagnert litt? 

 

Tja, det er vel heller utviklingstakten som kan ha stagnert, er det vel du meiner. Teknologien er vel minst like god som før. :)

 

At noe stagnere betyr at det går mot stillstand, ikke at det blir dårligere.

 

AtW

 

Unnskyld, det var dårleg formulert av meg. Det eg meinte, var at teknologien er målet for utviklinga av den, slik at den er i denne samanheng "passiv", og kan dermed verken stagnere eller akselerere. Du kan gjerne samanlikne teknologien med eit hus som du held på å bygge. I ein periode går byggearbeidet kanskje seinare, det stagnerar, men huset står der jo i den stand det er i så langt i byggeprosessen.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tja, for å ta artikkelen kronologisk:

 

1. Nikon D700 har ikke fått noen oppfølger ennå

2. Nikon D90 har fått en oppfølger, D7000

3. Canon 1000D har ikke fått noen oppfølger

4. Canon 50D har fått en oppfølger, D60

5. Canon EOS 1Ds Mark III har ikke fått noen oppfølger

6. Pentax K-x har fått en oppfølger, K-r

7. Pentax K-7 har fått en oppfølger, K-5

8. Olympus E-3 har fått en oppfølger, E-5

9. Sony A700 har ikke fått noen oppfølger

10. Sony A900 har ikke fått noen oppfølger

11. Sony A850 har ikke fått noen oppfølger

12. Sigma SD15 har fått en oppfølger, SD1

13. Fujifilm S5 pro har ikke fått noen oppfølger

 

6 av 13 er jo nesten 50%. Eller akkurat 50% om man ser bort i fra Fujifilm som etter alt å dømme har meldt seg helt ut av speilrefleksmarkedet. Halvparten av de 6 nye kameraene er high-en-produkter: Pentax K-5, Olympus E-5 og Sigma SD1.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ingenting å se her for fotografer, move on !

 

Denne tråden er for ustyrsfreaks !

Men fanker'n da. Det er stort sett drittvær voer hele landet, det er mørketid og alle er stappa etter julefråtsinga.

 

Orker vi noe mer avansert enn å synse om utstyr?

 

 

Selvsagt gjør vi det :D

 

Vi har en helt ny månedsutfordring.

Det rauser inn på med nye bilder.

 

Dvs. Både Snekker'n og jeg er litt i villrede om dagen :p

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...