Daniboy89 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 en kompis hoppa fra 24 meter og landa helt rett med beina først, han knuste ribbebeina og fikk en lunge punktert, ikke langt unna døden! 2 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 en kompis hoppa fra 24 meter og landa helt rett med beina først, han knuste ribbebeina og fikk en lunge punktert, ikke langt unna døden! hvisdu lander med beina først helt rett som du sier, hvordan knuser man da ribbebeina? nedslagskraften vil jo forplante seg opp fra føttene gjennom kroppen så anklene burde vel i det tilfellet knukket først. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 var ikke en stolpe, da det er vanskelig fra så store høyder. tror han slo henda i bryste eller no! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 var ikke en stolpe, da det er vanskelig fra så store høyder. tror han slo henda i bryste eller no! så han hoppa ikke helt rett/tok ikke nedslaget rett. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 hoppa vell rett, men mista litt balanse i lufta, det var ikke masse. Han besvimte og fløyt opp sammen med masse blod... skal vell helst stupe fra disse høyder! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 hoppa vell rett, men mista litt balanse i lufta, det var ikke masse. Han besvimte og fløyt opp sammen med masse blod... skal vell helst stupe fra disse høyder! det er farligere å stupe en å gå med beina først, jeg har klart å rive en stabilisatormuskel i skuldra på et stilestående stup fra 2 meters høyde. det som er helt sikkert er at kameraten din har hatt utrolig dårlig teknikk og gjort det meste feil. eller så har hann hatt utrlog masse uflaks. armene bruker du for balanse på vei ned, rett før du treffer må de enten inn til kroppen eller over hodet(omvendt stup). jeg ville gjort det siste. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Dersom du hopper fra en såpass høy bru er det ikke nødvendigs bare landingen som kan være skadelig. Når du treffer vannoverflaten vil du ende opp svært langt under vann, da bør du komme deg opp i en rasende fart, iallefall hvis du ikke har gjelder. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 du bremser jo vanvittig fort opp, trenger ikke å tenke på det. Om du kan holde pusten i over noen sekunder i allefall så skal ikke det være noe problem. Kommer kanskje 4-5 meter ned? tar ikke lang tid å svømme det Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Bumper denne jeg, ble det hopp? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har man pustet inn luft flter man uansett opp og trenger dermed ikke svømme selv, bare ligge og følge med. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 hoppa vell rett, men mista litt balanse i lufta, det var ikke masse. Han besvimte og fløyt opp sammen med masse blod... skal vell helst stupe fra disse høyder! det er farligere å stupe en å gå med beina først, jeg har klart å rive en stabilisatormuskel i skuldra på et stilestående stup fra 2 meters høyde. det som er helt sikkert er at kameraten din har hatt utrolig dårlig teknikk og gjort det meste feil. eller så har hann hatt utrlog masse uflaks. armene bruker du for balanse på vei ned, rett før du treffer må de enten inn til kroppen eller over hodet(omvendt stup). jeg ville gjort det siste. er ikke lett å holde kroppen rett når man hopper så høyt, luftmotstand og vindt kan lett få deg ut av balanse. har selv droppet 15 m kilpper på ski og har opplevd d Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Har selv hoppet fra 21m klippe. Bruer holder jeg meg langt unna siden det er noe vanskeligere å holde balansen ved å hoppe pga du ikke har mulighet til løpefart som gjør det lettere å stabilisere seg i luften, sko er heller ikke et must, må bare lære deg til å ikke lande platfot. Og du kommer ikke langt under vann heller, vannet stopper deg uansett på ca 3-5m med menneskets masse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå