twaggenson Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 hei eg har lyst å hoppa frå ein bru som er 28m høg . er det noken som har gjort dette? korleis bør eg landa, har ikkje veldig lyst å stupa.... er det ein dom ide å hoppa? Lenke til kommentar
morlie Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 håper for all del det er vann under! ;P men hvis du absolutt skal hoppe, er det vel "spikern" som gjelder Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Sjekk dybden grundig først sier jeg bare. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Ja, og når du er kommet under vann sprer du kroppen litt mer, slik at du ikke synker altfor dypt. Lenke til kommentar
twaggenson Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 håper for all del det er vann under! ;P men hvis du absolutt skal hoppe, er det vel "spikern" som gjelder ja det er vatn under og eg veit dybden er god det einaste eg ikkje veit er korleis eg bør treffe vatne. har hørt at det er som å treffe bakken frå 10m når du hoppe frå 30m i vatne. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) om det er dumt er vel en vurderingsak vis du googler 100ft bridge jump(som er litt mer en 30 meter vel), eller 30 meter bro hopp så får du litt forskjellige treff. spesielt på engelsk, da er det både folk som er filmet som hopper og artikler om folk som har tatt selvmord... Endret 4. juni 2010 av stich_it Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Men spørsmålet er vel hvor lett er det å holde seg i rett possisjon så lenge et man langer som en spiker? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Det vil være som å hoppe rett i asfalten pga overflatespenningen ikke brytes umiddelbart. Kommer du i LITT feil vinkel er du kjøttdeig. Tullete. Det er en grunn til at å hoppe fra broer er den mest brukt selvmordsmåten. Men sett at du IKKE dør, bare knekker begge beina eller ryggen og må sitte i rullestol resten av livet..hvor kult og awesome og radical er ikke det? Endret 4. juni 2010 av Bytex 1 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Men spørsmålet er vel hvor lett er det å holde seg i rett possisjon så lenge et man langer som en spiker? er det ikke ut med armene og veive som en gal man for å holde seg riktig som er teknikken da(og løfte armene over hodet rett før/når man treffer vannet)? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Det vil være som å hoppe rett i asfalten pga overflatespenningen ikke brytes umiddelbart. Kommer du i LITT feil vinkel er du kjøttdeig. Tullete. Ja, det lurte jeg på, hvor går grensen før det blir som og hoppe på asfalten. 30 meter hørtes farlig ut. Ikke gjør det! Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Synes det virker litt for høyt, men kjenner folk som har hoppet fra så mye som 22 m. Her gjelder i hvert fall regelen om at man bør ha sandaler/sko hvis man hopper fra høyere enn 10 meter. For å ha kontroll bør du "flakse"/"gå i lufta" litt kontrollert eller grabbe foten din eller whatever, for så å strekke deg ut til "spiker" med tåspissene nedover når du nærmer deg... Vet ikke hvor mye du har hoppet fra før, men du bør uansett øke høyden gradvis... Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Trenger ikke ha sko over ti meter, du må bare passe på å spisse foten - altså gå på tå. Det jeg ville anbefalt (funker for 20-ish UTEN problem) er å finne et sted hvor vannet ikke er helt flatt. Litt strømninger eller bevegelser gjør treffet mye mykere. Så hopper du i spiker. Ikke hopp mye utover, slipp deg heller ned. Armene langs kroppen, stå på tå - og akkurat i det du bryter vannflaten så lar du armene gli ut i en T (håndflaten nedover), samtidig som du krøller sammen beina til en slags ball. Da får du maks brems og slipper å gå så sykt dypt under. Dette, naturligvis kun hvis du faktisk SKAL hoppe. Vil anbefale deg å tenke ekstra godt gjennom det uansett Lenke til kommentar
aronmustang Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det er vel en grunn til at vi ikke har hørt fra ham igjen enda. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Han hoppet og ble for kul for duskusjon.no Lenke til kommentar
twaggenson Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Han hoppet og ble for kul for duskusjon.no hei. har ikkje hoppet endå. men eg skal vurdere det i sommar . takk for svarene Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Har vel hørt at hvis man hopper fra over 30m blir vanent like hart som betong, samme som beskrevet over. Og du burde ha en svømmedyktig venn med vannkanten der du hopper(Hvis du skal hoppe da). Endret 7. juli 2010 av Hoikka Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Selvsagt skal han hoppe Noe annet er ikke akseptabelt. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Øk gradvis.. men ikke gjør det! Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Et tips til TS er å filme hele "akten" og legge ut på youtube elns. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 For det første burde du ikke begynne med 30m! Start med 10m i svømmehallen, lær deg å rette deg opp i fritt fall. Din evne til å gjøre dette er avgjørende for om du overlever. Velg en dag med litt bevegelse i vannet. Er det blikkstille, vil det være det samme som å treffe asfalt (dvs du knekker i beste fall bare tærne..) Ha et støtteapparat rundt deg når du gjennomfører, helst noen som kan livredning og er svømmedyktig! Med en gang kroppen er under vann, gjør deg så stor som mulig. Bøy beina litt frem- eller bakover slik at du går mer bortover enn nedover.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå