Gå til innhold

Asus P4P800 eller MSI 865PE NEO2-FIS2R ???

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe nytt hovedkort og trenger noen tips. Jeg har lest at begge disse hovedkortene skal være gode.

Fra før har jeg Abit BE7 i845PE, men den var ikke noe god på cpu klokking. Har en P4 2.0 ghz med 400 mhz busshastighet, og den går max til 2.2 ghz stabilt. Jeg skal også kjøpe en ny P4 2.4 ghz med 800 mhz buss.

Valget står da mellom Asus P4P800 og MSI 865PE NEO2-FIS2R, men så leste jeg akkurat at Asus P4P800 har dårlig plass til store skjermkort, der avstanden mellom skjermkort og kjøler og mellom skjermkort og DIMM brikka er et problem.

Jeg har Asus G4 Ti 4200 med 128 ddr, og skal senere kjøpe vannkjøling, noe som vil ta litt plass.

Det er veldig viktig at jeg kan klokke mye. Med en P4 2.4 ghz og vannkjøling er det viktig med et bra hovedkort.

MSI kortet er litt dyrere enn Asus kortet, ca 300 kr forskjell, men det er ikke så veldig farlig, skal ah kortet en god stund.

Hvilket hovedkort vil dere anbefale? Er det noen andre som har en liknende kombinasjon fra før?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke brydde deg så mye om penger ville jeg valgt msi. Fordi msi er kjent for sin evne til å klokke...

Men spørs vilket ram du skal ha fordi har du ikke 333 mhz eller 400mhz så vil du ikke få max. evne.

Don´t worry, be happy 8)

Lenke til kommentar

Som du ser fra testen som nvoetfiv la ut er det ASUS P4P800 Deluxe (865PE) som klokker best... Men dette er jo med standard volt..har sett dete kortet oppi 300mhz fsb når de har stilt opp volten.. Her har du en test av ASUS P4P800 Deluxe og her har du en av ABIT IC-7...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...