Gå til innhold

DM800HD + CanalDigital = OK?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bump.

Ingen som vet om det går på eldre versjoner heller?

Funker dårlig med KinaClonen... KJØP EKTE DREAMBOX..

Har en Kinaklone, får inn HD kanalene på T1(1W), men sliter med de som går på T2 (0.8WW)

Når jeg skifter til en HD kanal på T2 så ser jeg at signalet stiger til toppnivå.. Av og til ikke.. Ganske ustabilt..

Blir jeg skifter til en EKTE DM8000HD når jeg har råd.

Endret av VF-racing
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp, og det er en ekte jeg bestilte ja.

Vil det fungere med en gang (Gemini 4.7) eller trenger jeg Ccam?

Jeg kjøpte min på Dustin, ganske stor prisforskjell i grunn.

Takker for svar.

EDIT: fjernet link. :)

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp, og det er en ekte jeg bestilte ja.

Vil det fungere med en gang (Gemini 4.7) eller trenger jeg Ccam?

Jeg kjøpte min på Dustin, ganske stor prisforskjell i grunn.

Sjekk ut Dustinhome!

Takker for svar.

Om Gemini 4.7 vil funke så lenge du ikke får en clone i posten, da må du være litt mere selektiv i valget av image. Må laste ned ett image som er modifisert til det chipsettet og bootloaderen boksen har.

Om du laster inn ett umodifisert image på en clone, så vil du ødelegge bootloaderen. Og du vil ikke få starte clonen igjen. Det er litt mere jobb å fikse den, må legge inn ny riktig bootloader.

De fleste cloner har vifte på chipsettet og originale har ikke vifte. S

Du må ha Ccam Ja, eller annen cam. Men jeg bruker CCam og så bruker jeg CCam editor (På PCn og redigerer Ccam), men den trenger du egentlig ikke. CCam er plugn play.

Ett annet nyttig verktøy er EnigmaEdit/Dreambox edit som gjør at du kan redigere kanallister via PCn.

Lenke til kommentar

Hei!

Kan noen bekrefte at Canal Digital vil fungere på DM800HD med siste Gemini image (v4.70/v5.00?)? Da mener jeg HD-kanalene også.

Trenger jeg Ccam?

Jeg kan bekrefte at det fungerer med 4.60 samt mgcam.

Canal Digital kabel tv. Og ja, inkl HD kanalene.

Lenke til kommentar

Jeg skal også bestille en Dreambox 800HD (ekte). Har kanal digital kabeltv selv.

Har noen spørsmål:

1. Hvilket trådløs nettverkskort anbefales (USB)?

2. Kan jeg velge å droppe harddisk for å heller lagre direkte på filserveren min (som kjører både samba og NFS)?

3. Hvilken image anbefales?

4. Kan jeg "fjernstyre" boksen gjennom nettet? Uansett hvilken image jeg bruker?

5. Kan jeg se på TV via internett/nettverk på PCen, ved å koble meg til boksens webgrensesnitt?

6. Hvor bør jeg handle Dreambox?

Lenke til kommentar

Jeg skal også bestille en Dreambox 800HD (ekte). Har kanal digital kabeltv selv.

Har noen spørsmål:

1. Hvilket trådløs nettverkskort anbefales (USB)?

2. Kan jeg velge å droppe harddisk for å heller lagre direkte på filserveren min (som kjører både samba og NFS)?

3. Hvilken image anbefales?

4. Kan jeg "fjernstyre" boksen gjennom nettet? Uansett hvilken image jeg bruker?

5. Kan jeg se på TV via internett/nettverk på PCen, ved å koble meg til boksens webgrensesnitt?

6. Hvor bør jeg handle Dreambox?

3. Gemini eller PeterPan. De to er ganske like.

4. Ja, med å taste inn IP adressen kommer du inn på ett lett forståelig brukerpanel.

5. Ja, Installer VCL

6. Der det er billigst :) Evt dreambox.no, maxsat.no, strømmen bilradio. Sjekk finn.no (vær obs på kloner) Evt Svinesund/Nordby, tenkte å handle hvis de er billigere der. Mister Norsk Garanti, så bør være billigere.

Lenke til kommentar

Fikk min igår, storfornøyd. Var vanskelig å stå opp til jobb idag.

Satte opp med Gemini 4.7 og CCcam 2.1.4. CanalDigital - SD/HD fungerer knirkefritt, er bare litt plundrete med motor (nei, jeg ønsker ikke å bruke diseqc switch).

VM ikveld! :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

CCcam er en CAM, rettere sagt en softCAM. En CAM er et stykke hardware du putter i dekoderen din for at kortet ditt skal kunne leses med mindre dekoderen din allerede støtter den krypteringa kortet krever.

La oss ta et eksempel:

Du ønsker å se på CanalDigital (heretter CD). CD benytter seg av Conax kryptering, dvs dekoderen din må støtte Conax, ellers trenger du en CAM. Da kan du putte kortet ditt i CAMen og CAMen inn i dekoderen.

Med CCcam eller andre typer softCAMs, gjøres dette i software og ikke hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...