Gå til innhold

Doktorgrad Fysikk!

thee

Anbefalte innlegg

Hay!

Jeg har blitt veldig interesert i fysikk og har i det seneste sett mye spennende innenfor implantat, jeg vil se for meg hvordan jeg skal kunne oppnå å jobbe med slikt og hva som skal til.

Jeg har gått 4 år på teknikprogrammet (industriell design) i sverige, finner ikke tilsvarende utdanning i norge, men det er vell som en 3 årig videregående med generell studiekompetanse og fordypning i programmering, CAD, CNC osv.

Tatt 3 år med elektro (VG1 + VG2 + tredje år med maritim modul) og er inne på andre året som skips-elektriker lærling.

Etter endt fagprøve til våren (februar 2011) tror jeg at jeg kvalifiserer til å søke meg inn på bachelor studier som fks:

Bachelorstudium i ingeniørfag - elektro

(Kandidater med relevant fagbrev tilfredsstiller kravene til opptak via Y-veien.)

Men her stopper det egentlig for min del, hva er veien videre om jeg vil ta doktorgrad i fysikk eller det som trengs for å jobbe innom fks implantat.

Siden jeg kan jobbe offshore og tjene godt, er det noe studier som kan tas via fks nett?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først så trenger du vel en master innen fysikk fra et eller annet universitet/høyskole. Også må du gjøre det ekstremt bra på den mastergraden. Etter det er det å søke på stipendiater i fysikk. Dette er noe du garantert ikke kan gjøre på nett. Siden stipendiater faktisk er ansatt og ikke en student, og de ofte har undervisningsplikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...