finfyr Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har et problem med en switch jeg kjøpte meg for en tid tilbake (denneswitchen tror jeg). Har en NAS som er koblet direkte til den trådløse routeren min. De to ledige utgangene på routeren gir meg god hastighet til/fra NASen, mens når jeg må koble via switchen blir det veldig svak hastighet. Kan blant annet kun se HD-filmer på PS3 når jeg kobler den rett til routeren, mens det ikke funker når jeg kobler til switchen. Nå har det seg slik at jeg helst skulle hatt best mulig hastighet i alle portene, både på routeren og switchen... Kan det la seg gjøre på en måte, eller er det naturlig med så må tap av hastighet når en må koble til en switch? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei, du skal ha høy hastighet gjennom switchen. Prøv å slå den av en stund og la den kjøle seg ned. Blir den rask da, så er det trolig et problem med varme som kan løses ved å sette på en vifte eller passive kjølere. Alternativt, så prøv å bytt porter/kabler i switch. Hjelper ikke noe av dette, så klag til selger. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Hvordan kan jeg sjekke hastigheten? Er det en smart måte å sjekke hvor raskt det egentlig går? Ingen betydning at det er en billig switch? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Er litt usikker på hvor stor hastighet den yter, men en Gigabit-switch burde jo ikke ha noe problem med å takle >100Mbit uansett. Du kan sjekke hastigheten ved å overføre en fil fra NAS til PC og trykke ctrl_alt_delete på PC og velge oppgavebehandler, nettverk. Husk at NAS og harddisk har sine begrensninger også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå