Gå til innhold

Blandevann til alkohol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey! Jeg pleier å blande sprit med sprite men dette begynner å bli utrolig kjedelig så jeg lurer på om noen andre har noen tips til hva jeg kan blande spriten med?

Har tenkt til å prøve fanta exotic og redbull til helga, noen erfaring?

Tre baser som du kan komme langt med: sprite, funnsaft(bringebær, granateple eller en du liker) og til slutt Tine appelsinjuice.

Apropos juice. Juice er en glimrende ting, den gir drikken en god tyngde og smak. Det finnes mange juicer å bruke, bare å teste ut noe som ser fristende.

Du kan prøve å blande russian-water, vodka og tranebærjuice(den liker jeg).

Lenke til kommentar

Melk/fløte og alkohol høres bare piss ut, det nærmet garanterer at du kommer til å spy bare du drikker litt for mye

Høyrest litt rart ut ja, men det er faktisk godt om drinken blir blanda rett.

Når du blander med melk eller fløyte så er det viktig at drinken ikkje blir for sterk, 50/50 med lettmelk og vodka er ikkje noke særlig.

I tillegg så har fløyte baserte drinkar ein slags funksjon sidan den gir litt næring/mat og fettet gjer at du ikkje blir like fort full, utan at akkurat det bør være hovedprioriteten.

I tillegg til white russian har eg også smakt noken gode milkshake drinker med vaniljeis, melk, frukt, rom og cognac.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Har tro på White Russian!

Tror Jäger blandet med diverse drikker også kan være godt. Jägerbomb for eksempel, som består av jäger blandet med red bull

Lenke til kommentar

Er mange skumle drinker ute å går.

jordbær, sukker, isbiter, rom, sprite + blender = strawberry dacquire

Whiskey (helst Seagram's 7) + sprite = seven and seven

Bacardi Razz + sprite

osv osv osv

Lista er fryktelig lang når man først starter

Lenke til kommentar

Hold deg for guds skyld unna bedriten billig whiskey (les: JD).

Bumboo: 2 deler Spiced rum, 1 del vatn, sukker og kanel.

Spiced rum er godt aleine også, men du blir ikkje nokon pirat av å drikke den bar, heller ein "bumbling, shitfaced idiot".

Fuzzy navel: like mengder Ferskenschnapps og appelsinjuice, tilsett ønska mengde vodka for å få ein Hairy navel.

Alt blir stort sett betre om du blandar spriten med 2 eller fleire andre ting.

Lenke til kommentar

Capt. Morgan Spiced eller Private Stock + 7up er en vinner. Ca. 1:4 eller 1:5 blandingsforhold og selvsagt plenty med is. Det smaker akkurat som, hvis noen husker det, de hvite "selv-frys" isene man kunne kjøpe før i pakker med tre smaker, rød = jordbær, brun = cola og hvit = en slags fruktsmak).

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Sprite? I en blender? Bør være små mengder :p

Dessuten er det vel mer vanlig med lime og/eller sitronjuice? Eneste man sitter igjen med etter sprite i en blender er jo en falsk sitrussmak.

Lenke til kommentar

Alle gangene jeg har prøvd Strawberry Daquiri på utesteder har det smakt som et stort glass litt vassent jordbærsyltetøy. Greit nok, jeg liker jordbærsyltetøy, men det minner ikke mye om en drink med sprit i.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sprite? I en blender? Bør være små mengder :p

Dessuten er det vel mer vanlig med lime og/eller sitronjuice? Eneste man sitter igjen med etter sprite i en blender er jo en falsk sitrussmak.

Nope. Funker gull det. Er faktisk det man skal bruke. for at det skal sprudle litt. Det skal være minimalt med sprite oppi ja. Er kun for at det ikke bare skal være en tykkflytende slush.

Mojito er også godt. Beste jeg har smakt var i Madrid i et Norgesglass. kostet 90kr. Verdt alle penga.

En liten oppskrift:

12 mynteblader,

2 limebåter eventuelt saften av en 1/4 lime

2 ts sukker

Knust is

4 cl Bacardi Superior

Myntestilk

Mener den skal "toppes" med et eller annet også.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...