Heroes Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg har just kjøpt en ny datamaskin. med et rimelig bra vifteanleg, skal installere 2 nye vifter i morgen. Men jeg forstår ikke hvorfor min CPU er så utrolig varm, den ligger stabilt på rundt 68 grader. som er meget merkelig for jeg har Noctua NH-D14 CPU Kjøler og Cooling master 690 Advanced II kabinet. så føler at CPU skal kjøre på en mye mer akseptabel varme, vill ikke starte og klokke før jeg minst er nede i 50 grader. noen gode tips? viftene er ikke defekte, de virker fint. og hvor burde jeg installer de 2 neste viftene, begge er Noctua NF-S12B FLX 120mm Vifte oppsettet mitt er dette. - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 - AMD Phenom II X6 1055T - PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 - BenQ 24" LED V2410 Eco - Chieftec Super Series 750W PSU - Cooler Master CM 690 II Advanced Sort - Corsair SSD Performance P64 2,5" 64GB - Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2 - Noctua NH-D14 CPU Kjøler - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 - Noctua NF-S12B FLX 120mm Vifte x2 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Kan det være dårlig kontakt mellom kjøler og cpu? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Prøv litt kjølepasta. Er kanskje ikke god nok kontakt. Endret 4. juni 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 skal prøve det. det var det samme jeg ville tippet. Men ville ha noen flere folk sine råd...måtte fjerne CPU Vifta en del ganger. på grunn av at rammen var litt i veien. Så kan være at pasten har blitt smørt litt feil ut. skal den være centrert helt på midten? eller skal den dekke hele greia? ligger nede i 60 grader nå, når jeg ikke gjør noe what so ever. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Link Cirka 1 /3 ut i den videoen har han på kjølepasta. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Husk at for mye kjølepasta kan også gi høyere tempraturer enn normalt. Med Noctua kjølepasta skal det bare en liten dråpe til i midten av CPU før du monterer på kjøleribben. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Link Cirka 1 /3 ut i den videoen har han på kjølepasta. Bruk for all del ikke den videoen der som veiledning! Dette er ikke riktig måte å gjøre det på. Anbefaler å følge instruksjonene fra produsenten av kjølepastaen du bruker. Hvis man f.eks bruker Arctic Silver, kan man finne instruksjonene her. Til trådstarter: Husk å rense gammel kjølepasta fra prosessoren og kjøleribba. Isopropanol er egnet til dette. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Jeg er nå nede i 50 grader med vanelig bruk på coren, er det for høyt? Jeg har ikke rørt gelen, men jeg strammet hele greia, virker som det jeg rett og slett ikke strammet den nok. og ligger på mellom 45-55 grader ok? Endret 4. juni 2010 av Heroes Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 jeg gikk inn og fjernet pasten og la på ny, med kredittkort, bare en liten dash. CPUen går ikke nå over 50 grader nå når jeg presser den med foreksempel MOD2. ligger på stabilt rundt 40 grader. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Der ser du, skal ikke så mye til før det blir dårlig kontakt mellom cpu og kjøler Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 nei, var en blanding av dårlig festet vifte og dårlig smørt på gel:) takk for hjelpa, nå er det bare opptimalisere kabinetet som står igjen, festet den ene vifta, må bare finne ut hvor jeg skal feste den andre. så er det overklokking hva er det maks CPUen skal ligge på viss man overklokker? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Btw, heter ikke gel, men termisk pasta eller goop om du vil. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 hehe skal huske det, var bare veldig enkelt og skrive gel, men skal huske det heter goop:P Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 fant ut det store problemet, mine ram brikker var for store det var ram kjøleren som gjorde sånn at vifta ikke kom nede i cpuen, som førte til at bare halvparten hadde overflate kontakt. så jeg fjerna ribba, og nå kjører den stabilt på stress test med 100% på ca 30 grader:) så viss dere noen gang skal anbefale en data ikke kjøp Noctua NH-D14 CPU Kjøler og Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 sammen, du kan fjerne ribba, men det er litt stress. og ikke alle har verktøyet til og gjøre det. takk for hjelpen alle sammen da skal overklokkinga begynne:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå