JULINGiKAKE Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hei. Har et Thermaltake Tsunami Dream kabinett og har et Zalman 9700 cpuvifte liggende. Det jeg lurer på er hvilken vei vifta bør stå for å være mest effektiv? Har montert vifter på skjermkort før , men aldri på cpu, så jeg skal heller være dum og spørre dere enn å ta en sjanse og gjøre en tabbe. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Kjem ann på korleis du setter opp luftstraumen i kabinettet, å suge luft frå baksida av kabinettet er kanskje det beste, hvertfall om ein berre ser på CPU-temperatur. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Kjølern skal helst blåse bakover. De fleste kabinett trekker luft inn fremme og blåser den ut bak, som jeg også ser kabinettet ditt gjør. Mulig at det vil hjelpe litt på CPU-temp å snu begge viftene og montere kjøleren andre veien, men det må du nesten finne ut selv ved å prøve. E: Du bør kanskje vurdere å rydde litt i kablene dine også, tror de er litt i veien for luftstrømmen. Endret 4. juni 2010 av Benny Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Er kanskje unødvendig å nevne, men vifta på Zalman kjøleren blåser da her innover mot kjøle-elementene. Lenke til kommentar
magb Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Tror det har veldig lite å si hvilken retning du setter Zalman viften da den blåser ut mot ribbene som Decoman sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå