Gå til innhold

Get "Øker" Hastighet...


Anbefalte innlegg

Jaha, så på get.no i dag at de øker hastigheten, men det rare er at Xtreme blir minsket fra 26 til 25, men til gjengjeld senker de prisen med hele 100kr. Men uansett når de sier at de øker så burde de øke for alle....

 

jaja, starter bli lei av Get mangle vilje til og støtte de kundene de har som betaler mest.

Fra før av hadde de ikke rørt Xtreme hastighet/pris på 3 år. Enste bra med Get her jeg bor er at jeg får 4 eksterne ip adresser, og nat ikke bruker døds fellen som er nat.

men SMTP er også stengt da slik at man ikke kan ha egen smtp server, (let omgåes med en cisco switch på et nettverk som ikke har spære. Eller en server som tar imot og sender videre.

 

før:

post-91067-1275606397,7638_thumb.png

etter:

post-91067-1275606404,1023_thumb.png

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg som sitter med Large jubler over disse endringene. Hadde 7/2 (med 49,- for ekstra opplasting), og får etter 1. juli 10/4! Altså dobling av opplasting, og en betydelig økning i nedlasting.

 

Det er jo synd at de som betaler mest ikke får noen økning, men det har vel med tilgjengelig båndbredde å gjøre, ellers hadde de vel økt hastighetene der også. 100 kroner nedsettelse av prisen Xtreme er jo ikke så dårlig. Det er en mer fornuftig prising av produktene etter min mening. Hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å gå ned til XL.

 

Etter disse endringene er det få om noen ISP'er som kan matche Get på pris / ytelse.

 

Edit - det er forresten rart at de ikke setter ned prisene på Xtreme 50. Det er vel mest et produkt for de som skal ha det raskeste samme hva det koster.

Endret av Valandil
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som de kommer til å utnytte potensialet i EuroDOCSIS 3.0 med det første, og det noe patetiske 50/5 Mbps forblir et produkt for de spesielt interesserte.

 

Synd at de bare prater om hvor høye hastigheter de teoretisk kan presse ut av koaksen sin, og ikke leverer et tilbud som kan konkurrere med fiber.

 

Hvor blir det av økt opphastighet som de har snakket om siden 2006, og hastigheter > 50 Mbps?

Lenke til kommentar

Enig vedrørende kommentaren om å gå ned til Large. Den virkelige grunnen til at jeg hadde xl var opplasting, nå har jo large også 4 mb (med ekstra upload) og jeg kan jo leve med 18 istedenfor 25. Blir noe å tenke på.

 

Hadde de klasket til med 50/10 for 999 hadde jeg nok ikke nølt.

Lenke til kommentar

En telefon til kundeservice bør kunne få orden på det. Nekter å tro at de ikke lar deg nedgradere dersom du snakker med dem. Er jo utrolig sleipt dersom du må "si opp" og så betale "oppstartsgebyr" for å få lavere hastighet. Dette må du følge opp og få avklart, for hvis Get er så ekle må de få pes og negativ omtale på nettet i en slik mengde at nettavisene plukker det opp. Da blir det som regel orden på ting.

Lenke til kommentar

Ja, løser seg garantert med en telefon til kundeservice, men jeg synes allikvel det er merkelig at de har laget en løsning for å oppgradere og bestille tillegsprodukter via hjemmesiden sin, men ikke tillater at vi "nedgraderer" gjennom samme løsning.

Endret av gultr
Lenke til kommentar

Enig vedrørende kommentaren om å gå ned til Large. Den virkelige grunnen til at jeg hadde xl var opplasting, nå har jo large også 4 mb (med ekstra upload) og jeg kan jo leve med 18 istedenfor 25.

Large får ingen endring i opplastingshastighet, så den blir halvvert hvis du går fra XL til L.

Lenke til kommentar

Enig vedrørende kommentaren om å gå ned til Large. Den virkelige grunnen til at jeg hadde xl var opplasting, nå har jo large også 4 mb (med ekstra upload) og jeg kan jo leve med 18 istedenfor 25.

Large får ingen endring i opplastingshastighet, så den blir halvvert hvis du går fra XL til L.

 

Jeg som roter, jeg har extreme og vurderer å gå ned til large.

Lenke til kommentar

Det blir fint med raskere ned hastigheter, men jeg synes de burde øke opphastigheten også. Det ser bare litt stusselig ut med 5/1 og 10/1, jeg sender mye bilder og video over epost og youtube og har allerede dobbel opphastighet. Det er altså fremdeles ADSL tilstander på de oppskrytte docsis 3.0 nettene. :(

 

Men det er bra det ikke er traffic shaping på fildeling ellerGB cap

http://www.zdnet.com...rvice/914?p=914

 

bynett og åpent fibernett er tingen. Man kan allerede få fast ip og flere ip, og de kommer sikkert å være de første til å støtte IPv6. Skal prøve å få borettslaget mitt til å bli interresert i bynett :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter en restart av modemet ble download målt til riktig (ny) hastighet i dag :thumbup: , men det er noe grums på gang.

 

Upload er svært ujevn etter restart av modem, svinger mellom noen titalls og et par hundre Kbps, og det er pingtider på +/- 1 sekund (!) til/fra diverse sites nært NIX, bl.a. PTs målepunkt-server 109.233.1.13.

 

Andre som har opplevd at modem må restartes og/eller problemer med svartider etter ny profil er lagt på?

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Takk for tipset med nødvendig restart. Ja, man kunne jo selvfølgelig ikke forvente at Get ville informere om dette!

 

Get har ufattelig nok øket prisen på mitt abonnement med 25%, under påskudd av at de øker hastigheten.

Jeg har Small og det er det vel ikke mange som har her. (Jeg fant denne tråden da søkte etter andre kundereaksjoner på Gets prisøkning.)

 

Det er jo helt uakseptablet med en så stor prisøkning for en uønsket hastighetsoppgradering. Jeg hadde håpet at andre også ville reagere sterkt. Det verste er jo at Get ikke engang har gitt en full måneds varsel, mens de krever oppsigelse fra kundens siden skal være ut inneværende måned pluss en måned til.

 

Det er vel kanskje for optimistisk å tro at andre Small-kunder vil reagere.

 

25% prisøkning!! Det må jo stride mot alle forbrukerrettigheter, - nærmest et kontraktsbrudd.

 

Hva skal man gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...