Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc fungerer ikke etter formatering.

Anbefalte innlegg

Først så hadde jeg problemer med internett, pc'en klikka og lagga veldig mye når jeg spilte. Så jeg bestemte meg for å formatere pc'en, jeg har Windows Vista 64-bit som OS. Jeg har heller ikke fått med CD, men er i stand til å formatere den ved restart også trykke F11. Etter at jeg fullførte formateringa, så vil den ikke gå inn på OS'en. Altså den stopper når Windows er ferdig med å lade. Skjermen er helt svart og jeg har prøvd å formatere flere ganger etter det, og venta veldig lenge, men ingenting kommer opp. Jeg setter pris på alt av svar, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at du er klar over at en Formatering SLETTER alt av informasjon på harddisken, inkludert operativsystemet.

At du ikke lenger kan starte opp Vistaen etter en formatering sier seg selv når du har slettet den.

Formatering er ikke løsningen på de fleste problemer som dukker opp , faktisk så er det ofte det samme som å slå seg selv i kneet med en diger slegge og håpe på at man får til å ta et steg til...

Siden du sier Windows logoen lader så kan du jo ikke ha formatert 100% , derfor vil jeg anta at det kan være lurt med en reinstallasjon av operativsystemet ditt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

He-he, genialt.

slik går det når folk anbefaler formatering for den minste ting...

Hadde først skaffet en cd med live linux, så kan du se om info er på hdd enda.

Er du heldig har du alle filene dine enda, men du trenger en windows vista 64 cd.

Se om du får lånt en av en kamerat eller noen andre.

Jeg regner med at du har et klistremerke bak på maskinen med windows logo, der står koden du trenger for å verifisere windows.

Skulle disken komme opp som helt blank finnes det programvare for å reversere formatering, men har du gjort det mange ganger er det tvilsomt om det funker.

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar

Ser ingenting her som egentlig har med formatering å gjøre. Bare den vanlige misbruken av begrepet.

Antar at F11 starter recovery installasjon. Dvs den skriver over systemdisken med et speilbilde av orginalinstallasjonen.

Teknisk sett skjer det ingen formatering i dette.

Er klar over at dette er flisespikkeri, resultatet er stort sett det samme. Men misforståelsene ligger på lur når man bruker feil begreper.

Du har altså prøvd å gjenopprette Windows til slik den var da du kjøpte den. Rart det ikke fungerer, du bør kanskje ta kontakt med selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...